Ku Nowym Horyzontom

Warsztaty teatralne

Warsztaty teatralne we wrześniu i październiku odbywały się pod hasłem integracji zespołu teatralnego. Obok zabaw integrujących grupę, poznaliśmy podstawowe pojęcia związane z teatrem: rekwizyt, reżyser, aktor, tekst główny, tekst poboczny, improwizacja. Stworzyliśmy scenariusz baśni Królewna Śnieżka i siedmiu krasnoludków i pracowaliśmy z tekstem.

 

Kółko przyrodnicze (grupa IV)

Na wrześniowych zajęciach staraliśmy się dostrzec różnorodność biologiczną łąki poprzez obserwację barw, kształtów i faktur gatunków współistniejących w tym ekosystemie. Swoje obserwacje utrwaliliśmy w poznanej technice cyjanotypii, tworząc cykl fotografii pt. „Łąka w błękicie”.  

W październiku - jakie drzewa rosną wokół naszej szkoły udokumentowaliśmy w formie fotogramów wykonanych techniką cyjanotypii.

Kształtowaliśmy postawy proekologiczne i odpowiedzialność za środowisko poznając proces produkcji szkła i jego wpływu na środowisko.

 

Kółko przyrodnicze (grupa III)

We wrześniu poznaliśmy zjawisko światłoczułości substancji pracując w technice cyjanotypii, wykorzystującej światłoczułość soli żelaza. 
Naśladując Annę Atkins, która do swojej książki „ British Algae: Cyanotype Impression”  wykonała fotografie glonów w kolorze błękitu pruskiego, robiliśmy własne zdjęcia roślin pobliskiej łąki. W październiku korzystając z pogody dalej bawiliśmy się światłem. Sami przygotowywaliśmy roztwór soli żelaza (III), który nanosiliśmy na papier tworząc warstwę światłoczułą. Wykorzystaliśmy technikę cyjanotypii do stworzenia fotogramów liści drzew rosnących wokół szkoły.

Pogłębialiśmy też swoją wiedzę na temat procesu produkcji szkła i jego wpływu na środowisko. 

Kółko przyrodnicze (grupa I)

Na wrześniowych zajęciach poszukiwaliśmy informacji: czym się różni obserwacja od doświadczenia oraz jak prowadzić eksperymenty? Rozwijaliśmy ciekawość poznawczą oraz kształtowaliśmy zdolność do krytycznego i logicznego myślenia. W październiku na naszych zajęciach wykorzystywaliśmy binokulary i lupy. Oglądaliśmy próbki znalezione w terenie (nasiona, kwiaty, liście itp.). Poprzez obserwacje staraliśmy się dostrzec złożoność świata przyrody, dzielić się spostrzeżeniami oraz wspólnie dochodzić do wiedzy szukając związku miedzy budową, a przystosowaniem do środowiska życia.

 

Kółko przyrodnicze (grupa II)

Pierwszy miesiąc naszej pracy upłynął na poznawaniu podstawowych metod pracy naukowej, ale w wersji dostosowanej do ich wieku — prostej, praktycznej i opartej na ciekawości. W październiku postawiliśmy na praktyczną naukę stawiania pytań badawczych i poszukiwania odpowiedzi na nie. Poznaliśmy etapy metody naukowej poprzez wspólne eksperymentowanie. 

 

Zajęcia wyrównawcze z matematyki

We wrześniu i w październiku na zajęciach wyrównawczych z matematyki grupa ćwiczyła działania na potęgach i pierwiastkach. Oprócz tradycyjnie rozwiązywanych przykładów wykorzystywali na zajęciach zadania w formie interaktywnej.

Kółko matematyczne (grupa IV)

We wrześniu i w październiku na zajęciach grupa uczniów wykonywała zadania związane z tabliczką mnożenia, tabliczką dzielenia oraz zadania ćwiczące kolejność wykonywania działań.

 

Doradztwo edukacyjno- zawodowe (grupa I, II)

 Podczas wrześniowych i październikowych zajęć uczniowie z grupy I skupili się na samopoznaniu, natomiast grupa II, nieco bardziej zaawansowana, odbyła trening kompetencji miękkich. Wszyscy uczestnicy zajęć poznawali różne zawody i ścieżki kariery.

1000006221.jpg 

Zajęcia dydaktyczno- wyrównawcze (grupa III)

Podczas pierwszych zajęć wyrównawczych w aktywny sposób, poprzez zabawę i ruch, uczniowie przyswajali nowe treści. Różnorodne formy aktywności pomagają utrwalać informacje z lekcji w atrakcyjny i angażujący dla uczniów sposób.

 

 

Pomoc psychologiczno- pedagogiczna (grupa IV)

Podczas wrześniowych i październikowych zajęć omawiane były z uczniem trudności pojawiające się w relacjach rówieśniczych oraz wyjaśnione podstawowe zasady funkcjonowania w grupie. W razie potrzeby udzielanie wsparcia w wykonywaniu zadań szkolnych, aby wzmacniać umiejętności edukacyjne. Tworzenie różnych prac technicznych, które pozwalają rozwijać mocne strony ucznia i budować poczucie satysfakcji.

 

Strona 1 z 4