Kompetencje kluczowe szansą na lepszą przyszłość

„Szkolenia”

W ramach projektu „Kompetencje kluczowe szansą na lepszą przyszłość” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego nauczyciele ze Szkoły Podstawowej im. Janusza Korczaka w Platerowie uczestniczyli w warsztatach oraz szkoleniach, które dotyczyły m.in. stosowania metod oraz form organizacyjnych sprzyjających kształtowaniu u uczniów kompetencji kluczowych,  doskonalenia umiejętności i kompetencji zawodowych, stosowania narzędzi TIK i e-produktów w procesie dydaktycznym czy pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

„Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego”.

 

 

 

A.Z.Z.

fot. zasoby ZPO w Platerowie

Angielski - grupy starsze

Uczniowie klasy 7 i 8 uczęszczający na zajęcia wyrównawcze pracują zarówno w tradycyjny sposób, wykorzystując podręczniki, jak i korzystają z nowoczesnych technologii. Na zajęciach zajmujemy się mówieniem, wzbogaceniem słownictwa, gramatyką, uczymy się reagować w typowych sytuacjach, przygotowujemy się również do egzaminu ósmoklasisty. Elementem wzbogacającym lekcje są gry językowe i aplikacje wspomagające naukę języków.

 

 

 

 

„English”

Na zajęciach wyrównawczych z języka angielskiego dzieci m.in. utrwalają wiadomości i umiejętności kształtowane na lekcjach, powtarzają materiał, który sprawia im największą trudność (zagadnienia gramatyczne), ćwiczą sprawności językowe, typu: mówienie i słuchanie ze zrozumieniem.

Często z pracowni, w której odbywają się zajęcia, dobiegają dźwięki śpiewanej po angielsku piosenki oraz okrzyki radości z dobrego wyniku w grze językowej.

 

A.Z.Z.

Zajęcia doskonalące z przyrody

Doskonalenie poziomu kompetencji w obszarze przyrodniczym to cel, który realizują uczniowie klasy IV i V. Poprzez różnorodne działania wzmacniają pasje badawcze oraz aktywność poznawczą.

 

 

 

 

 

 

 

Zajęcia logopedyczne

Praca na zajęciach logopedycznych przede wszystkim polega na wypracowaniu prawidłowej wymowy zaburzonych głosek. Ponadto wykonywano ćwiczenia gimnastyki narządów mowy (języka, warg, policzków, podniebienia), kształtowano uwagę słuchową, usprawniano aparat oddechowy poprzez gry i zabawy logopedyczne. Ćwiczenia terapeutyczne wykonywane były również w dużej mierze z wykorzystaniem programu "Logopedia PRO pakiet GOLD".

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zajęcia wyrównawcze z fizyki

Na zajęcia projektowe z fizyki uczęszczają uczniowie z klasy 7 i 8. Są to zajęcia wyrównawcze, na których młodzież wykonuje doświadczenia z elektrostatyki oraz eksperymenty, dokonuje pomiarów, rozwiązuje zadania, a także korzysta z nowych pomocy naukowych i zbiorów. Uczniowie brali także udział w zajęciach na Uniwersytecie.

 

 

 

 

 

Zajęcia wyrównawcze z chemii

Na zajęciach projektowych uczniowie samodzielnie przeprowadzali doświadczenia chemiczne. Między innymi :

* zbadali skład żywności (wykryli w żywności tłuszcze, białka, skrobię, witaminę C),

 

 

* zbadali odczyny roztworów przy użyciu różnych wskaźników,

* przeprowadzili reakcję zobojętnienia,

* wykryli dwutlenek węgla,

* zbadali aktywność i przewodnictwo cieplne metali (magnezu, sodu, otrzymali wodór),

 

 

* rozcieńczali kwasy,

* uczestniczyli także w Festiwalu Nauk Przyrodniczych w Siedlcach, gdzie brali udział w zajęciach laboratoryjnych o tworzywach sztucznych oraz uczestniczyli w prelekcji o pająkach.

 

 

 

„Motywowanie do udziału w projekcie”

W ramach projektu „Kompetencje kluczowe szansą na lepszą przyszłość” do 14 września 2020r. doszło do kilku spotkań nauczycieli z uczniami.

Prowadzący zajęcia przedstawili cele i założenia projektu. Wskazali grantodawców i określili grupę docelową działania. Mówili o zasadach rekrutacji. Podkreślali zalety zajęć: metoda eksperymentu, wykorzystanie technik TIK, innowacja w nauczaniu. Odpowiedzieli na wszelkie pytania.

„Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego”.

 

A.Z.Z.

fot. M. Szysz

Plakat

Strona 1 z 2