Wycieczki

„Ale kocham Wisłę warszawską i oderwany od Warszawy odczuwam żal i tęsknotę. Warszawa jest moja i ja jestem jej.”

Przedstawiciele SU wraz z opiekunkami (p. Agnieszka Agapow i p. Ewelina Siemieniuk) wybrali się 18 czerwca 2024r. do stolicy. Obejrzeli wystawy w Muzeum Narodowym oraz odbyli „interaktywną podróż w świat całkowitej ciemności” na Niewidzialnej Wystawie.
Sympatycznie i wartościowo spędzili dzień.
Wyprawa ta była ostatnim wspólnym działaniem samorządu w tym roku i w tym składzie.

J. Korczak
fot. A.A., E. S.

„— Dlaczego nie siedzicie na miejscach, nie słyszeliście dzwonka?”

Owszem, ale…
Dziś klasa czwarta z p. Marleną Gregorczuk, p. Tomaszem Chatkiewiczem oraz wychowawcą p. Maciejem Zielińskim wyrusza na rajd rowerowy po naszej gminie.

J. Korczak
azz, M.G.

Słodki Zakątek

Przejazd meleksem z województwa mazowieckiego do lubelskiego „przebudowaną drogą powiatową Kózki – Serpelice – Borsuki” do punktu widokowego w Gnojnie i powrót trasą nadbużańską wśród pól facelii i łanów chabrowych.
Spacer po przyklasztornym gospodarstwie Braci Mniejszych Kapucynów w Serpelicach.
Relaks na hamaku, śpiewy przy akordeonie, strzelanie z łuku, gra w piłkę oraz wyścigi „z górki na pazurki”.
Opiekany nad ogniskiem chleb i kiełbaski, drożdżowe rogaliki z losowo wybranym nadzieniem oraz warsztaty z dekorowania babeczek.
Przystanek: przeprawa promowa Zabuże – Mielnik.
Do tego garść informacji o pochodzeniu nazwy wsi Klepaczew, pobliskim lesie Maczuły, serpelickim kościele od rodowitych mieszkańców gminy Sarnaki.
I mamy przepis na udany wyjazd klasowy pt. „Cudze chwalicie, swego nie znacie.”, na który klasę trzecią na zakończenie wspólnie spędzonych lat zabrała p. Grażyna Stasiuk. Pomocą w kwestii: „informacje o miejscu” służyła jej p. Alicja Zienkiewicz – Zielińska, a organizacją wydarzenia zajęli się Justyna i Artur Bobińscy ze Słodki Zakątek - agroturystyka. Dziękujemy im za to!

fot. G.S.

Wycieczka klas 4-6

Wycieczka klas 4-6- Zamość (zabytki Starego Miasta,Trasa Turystyczna Bastion VII, ZOO), Zwierzyniec i Roztoczański Park Narodowy (Bukowa Góra, Stawy Echo, hodowla konika polskiego we Floriance).

A.O.

Wycieczka do Warszawy

„Miał już Maciuś taką naturę, że nigdzie nie było mu źle, byle coś nowego zobaczyć.”
Od samego rana środa (24.04.2024r.) miała być dobrym dniem dla uczniów klas 1-3. Bo chociaż o godzinie siódmej w Platerowie padało, to stolica przywitała nas "bezdeszczem". Dzięki temu udało się zrealizować wszystkie punkty z planu wycieczki:
1.Obejrzeliśmy spektakl w Teatrze Capitol - poznaliśmy kilka warszawskich legend.
2.Stanęliśmy przed pomnikiem Janusza Korczaka w Parku Świętokrzyskim.
3.Uczestniczyliśmy w warsztatach w Muzeum POLIN - rozmawialiśmy o Januszu Korczaku, prawach dziecka, dawnych zawodach, a pośród eksponatów muzealnych szukaliśmy odpowiedzi na pytania do Questu; zrobiliśmy korale.
4.Zwiedziliśmy komnaty Zamku Królewskiego - widzieliśmy m.in. Pokój Marmurowy, Salę Rycerską oraz pomieszczenia mieszkalne króla Stanisława Augusta.
5.Przemaszerowaliśmy ulicą Krakowskie Przedmieście.
6.Zatrzymaliśmy się przy Grobie Nieznanego Żołnierza.
Dzień długi, informacji ogrom, a wrażeń jeszcze więcej!

J. Korczak „Król Maciuś na wyspie bezludnej”
Organizatorzy

Wycieczka do gospodarstwa

Uczniowie klasy I wybrali się 11 kwietnia do Mężenina, do gospodarstwa państwa Dawida i Agnieszki Pawluk. Mogli tam zobaczyć zwierzęta, które hodują gospodarze, pasiekę oraz wysłuchać wielu ciekawostek dotyczących ich hodowli. Pan Dawid z pasją opowiadał o swojej pracy a także chętnie odpowiadał na pytania dzieci. Na koniec gospodyni poczęstowała wszystkich pyszną drożdżówką z miodem oraz kawą z mlekiem i podpiwkiem. Serdecznie dziękujemy za miłe przyjęcie.

Kraków

5 grudnia 2023r. uczniowie klasy ósmej i siódmej wyruszyli na wycieczkę do Krakowa. Opiekunami grupy byli: pani wicedyrektor Maria Daszko, pani Bożena Szoplewska i pan Maciej Zieliński. Pierwszego dnia po zakwaterowaniu w klimatycznym hostelu zwiedziliśmy Stary Rynek w Krakowie, Sukiennice i kościół Mariacki. Następnym celem była dawna dzielnica żydowska na Kazimierzu. O jej historii opowiedziała nam pani Maria. 6 grudnia z samego rana wyruszyliśmy do Oświęcimia, gdzie zwiedziliśmy niemiecki obóz zagłady. Miejsce to zrobiło na nas wyjątkowe wrażenie. Wieczorem udaliśmy się na Wawel, a następnie „odwiedziliśmy” miejscowego smoka. Ostatni dzień podróży przeznaczyliśmy na zapoznanie się z najstarszą kopalnią soli w Polsce-Wieliczka. Miejsce arcyciekawe i piękne. Wieczorem wszyscy zdrowi i cali powrócili do Platerowa.

M.Z.

Mikołajkowy wyjazd

Aby poczuć świąteczną atmosferę, uczniowie klas 1-3 wybrali się na wycieczkę do Siedlec. Na miejscu obejrzeli film „Szczęśliwe święta”, który miał na celu uświadomić dzieciom jak ważne jest posiadanie rodziny i docenienie tego co się ma. Następnie odwiedzili miejsce „Kulinarne Poddasze”, gdzie rozmawiali o tradycjach i zwyczajach bożonarodzeniowych oraz poznawali świąteczne smaki. Podczas warsztatów uczniowie wykonali piernikowe naszyjniki oraz jadalną choinkę z ciasta francuskiego.

„Znów jakieś wagony mieli odczepiać czy doczepiać, pociąg ruszył — coś stuknęło …”

I 8 listopada 2023r. wyruszyła klasa czwarta z wychowawcą Maciejem Zielińskim oraz p. Marleną Gregorczuk do Siedlec.
W mieście, w którym według legendy, do figury Atlasa „zwieńczającej ratusz, pozował lokaj Aleksandry Ogińskiej o imieniu Jacek”, dzieci obejrzały film (Kajtek Czarodziej, reż. Magdalena Łazarkiewicz), stworzony na motywach
prozy naszego patrona Janusza Korczaka, z miastem zapoznały się oraz ćwiczyły na trampolinach.

J. Korczak „Król Maciuś Pierwszy”

Edukacja na wesoło

We wtorek uczniowie klasy III uczestniczyli w "edukacji na wesoło " w Drohiczynie. Z uśmiechem na twarzy samodzielnie odkrywali zjawiska i prawa naukowe.