Wycieczki

Wycieczka do gospodarstwa

Uczniowie klasy I wybrali się 11 kwietnia do Mężenina, do gospodarstwa państwa Dawida i Agnieszki Pawluk. Mogli tam zobaczyć zwierzęta, które hodują gospodarze, pasiekę oraz wysłuchać wielu ciekawostek dotyczących ich hodowli. Pan Dawid z pasją opowiadał o swojej pracy a także chętnie odpowiadał na pytania dzieci. Na koniec gospodyni poczęstowała wszystkich pyszną drożdżówką z miodem oraz kawą z mlekiem i podpiwkiem. Serdecznie dziękujemy za miłe przyjęcie.

Kraków

5 grudnia 2023r. uczniowie klasy ósmej i siódmej wyruszyli na wycieczkę do Krakowa. Opiekunami grupy byli: pani wicedyrektor Maria Daszko, pani Bożena Szoplewska i pan Maciej Zieliński. Pierwszego dnia po zakwaterowaniu w klimatycznym hostelu zwiedziliśmy Stary Rynek w Krakowie, Sukiennice i kościół Mariacki. Następnym celem była dawna dzielnica żydowska na Kazimierzu. O jej historii opowiedziała nam pani Maria. 6 grudnia z samego rana wyruszyliśmy do Oświęcimia, gdzie zwiedziliśmy niemiecki obóz zagłady. Miejsce to zrobiło na nas wyjątkowe wrażenie. Wieczorem udaliśmy się na Wawel, a następnie „odwiedziliśmy” miejscowego smoka. Ostatni dzień podróży przeznaczyliśmy na zapoznanie się z najstarszą kopalnią soli w Polsce-Wieliczka. Miejsce arcyciekawe i piękne. Wieczorem wszyscy zdrowi i cali powrócili do Platerowa.

M.Z.

Mikołajkowy wyjazd

Aby poczuć świąteczną atmosferę, uczniowie klas 1-3 wybrali się na wycieczkę do Siedlec. Na miejscu obejrzeli film „Szczęśliwe święta”, który miał na celu uświadomić dzieciom jak ważne jest posiadanie rodziny i docenienie tego co się ma. Następnie odwiedzili miejsce „Kulinarne Poddasze”, gdzie rozmawiali o tradycjach i zwyczajach bożonarodzeniowych oraz poznawali świąteczne smaki. Podczas warsztatów uczniowie wykonali piernikowe naszyjniki oraz jadalną choinkę z ciasta francuskiego.

„Znów jakieś wagony mieli odczepiać czy doczepiać, pociąg ruszył — coś stuknęło …”

I 8 listopada 2023r. wyruszyła klasa czwarta z wychowawcą Maciejem Zielińskim oraz p. Marleną Gregorczuk do Siedlec.
W mieście, w którym według legendy, do figury Atlasa „zwieńczającej ratusz, pozował lokaj Aleksandry Ogińskiej o imieniu Jacek”, dzieci obejrzały film (Kajtek Czarodziej, reż. Magdalena Łazarkiewicz), stworzony na motywach
prozy naszego patrona Janusza Korczaka, z miastem zapoznały się oraz ćwiczyły na trampolinach.

J. Korczak „Król Maciuś Pierwszy”
azz

Edukacja na wesoło

We wtorek uczniowie klasy III uczestniczyli w "edukacji na wesoło " w Drohiczynie. Z uśmiechem na twarzy samodzielnie odkrywali zjawiska i prawa naukowe.
G.S.

„W środę 18 października”

„Na początku poszliśmy pod Zamek i zrobiliśmy sobie zdjęcie na schodach.” /P. K./

„Odbyliśmy spacer po malowniczych ścieżkach Lublina.” /W. G./ „I pochodziliśmy po Starym Mieście. Jest tam tak bardzo ładnie.” /E. J./

„Ze Starego Miasta skierowaliśmy się do Lubelskiej Trasy Podziemnej. W niej dowiedzieliśmy się troszkę o historii Lublina.” /D. B./ „(…) na początku było normalnie i nagle zaczęła się burza i zaczęły uderzać pioruny.” /P.K./

„Następnie byliśmy w Skansenie Wsi Lubelskiej, dowiedzieliśmy się, że kręcono tam wiele filmów i seriali.” /P. B./ „Były tam stare budynki i też stary wóz strażacki.” /M. R./ „Były zwierzęta: gęsi, kury, kozy, konie, był stary młyn.” /P. S./ „Ciekawostką, którą podzieliła się z nami pani przewodnik było to, że był tam nagrywany film Znachor.” /W. G./

„Pojechaliśmy na koniec do Kosmoparku. Było super” /G. M./ „Chodziłam po Jowiszu, kręciłam się i miałam okulary VR” /W. M./ „Mieliśmy takie zadanie, żeby się zważyć, ile byśmy ważyli na Jowiszu.” /L. P./

„Najbardziej podobało mi się przedstawienie w podziemiach i karuzela w Kosmoparku.” /N. K./ Uważam, że takie wycieczki są fajne, bo można dowiedzieć się ciekawych informacji o polskich miastach.” /D. B./ „Według mnie warto tam pojechać.” /K. M./

Organizacja i opieka: wychowawcy klas: czwartej, piątej i szóstej: Maciej Zieliński, Agnieszka Omelańczuk, Paweł Ostaszewski oraz nauczyciele współorganizujący kształcenie: Marlena Gregorczuk i Małgorzata Tołtyżewska.

Zdania Uczniów klasy piątej zebrała: azz
fot. M. G., A. O.

Drohiczyn

19 października uczniowie klasy 1 i 2 wybrali się na wycieczkę do Drohiczyna. Na miejscu zwiedziliśmy Nadbużańskie Centrum Turystyki Kajakowej i Muzeum kajakarstwa, Ośrodek Edukacji Ekologicznej „Puszczyk”, wystawę starych motocykli oraz Strefę Odkrywania, Wyobraźni i Aktywności. Dzieci zobaczyły zabytkowe kajaki i osprzęt kajakarzy, zabytkowe motocykle, wystawę historyczno-archeologiczną, multimedialne wystawy dzikich mieszkańców nadbużańskiego terenu, a także odkrywali zjawiska i prawa nauki oraz ćwiczyli zdolności konstrukcyjne i logiczne.

Dzień Pieczonego Ziemniaka

20 września, uczniowie klasy 2 i 3 obchodzili Święto Pieczonego Ziemniaka. Na tę okoliczność wybraliśmy się do Biesiadnego Dworu w Kłopotach Bujnach. W gospodarstwie dzieci zobaczyły króliki, bażanty, kury, gęsi oraz konie, a także wzięły udział w wykopkach. Po zapoznaniu się z historią ziemniaka, uczniowie ze smakiem zjedli placki ziemniaczane oraz pieczone ziemniaki z ogniska. Korzystając z pięknej pogody, skorzystaliśmy również z placu zabaw i zorganizowaliśmy wyścigi z ziemniakiem w roli głównej. Na koniec pobytu, uczniowie upiekli i skonsumowali kiełbaski.

„Dwa kółka”

„Zabłądzili! Kto sam nie przeżył, ten nie zrozumie wcale, ile grozy mieści się w tym słowie. Jeżeli zabłądziłeś w lesie, masz chociaż drzewa wokoło, możesz trafić na chatkę leśniczego, masz w lesie jagody, strumyk — możesz się wody napić, zasnąć pod drzewem.”
Spokojnie! To tylko fragment powieści Janusza Korczaka „Król Maciuś Pierwszy”. Nasi piątkowi (15.09.2023r.) cykliści z klasy ósmej - pod opieką Eweliny Siemieniuk oraz Tomasza Chatkiewicza - nie tylko dotarli do wyznaczonego punktu, jakim był Bug w Mierzwicach, ale także do domów pozytywnie zmęczeni wrócili.
Cele (zapoznanie z regionem, popularyzacja turystyki rowerowej i aktywnej formy wypoczynku) – zdaniem kierownika wydarzenia - zostały osiągnięte!

azz/fot. E.S.

Kraina Rumianku

5 czerwca uczniowie klasy 1 wybrali się nie wycieczkę do Krainy Rumianku w miejscowości Hołowno. Celem wycieczki było poznanie dziedzictwa kulturowego i przyrodniczego regionu oraz doświadczenie jak żyli, pracowali i odpoczywali nasi przodkowie. Dzieci wzięły udział w warsztatach "Od ziarna do chleba" oraz "Dawne zajęcia domowe", a także uczestniczyły w grze terenowej "Wyprawa po skarb". Wszystko to działo się w scenerii polskiej wsi, gdzie dawne obyczaje są wciąż żywe i praktykowane.