Ku Nowym Horyzontom

Zajęcia dydaktyczno- wyrównawcze z fizyki (grupa II)

We wrześniu i w październiku uczniowie poznali siły spójności i przylegania. Napięcie powierzchniowe, menisk, dyfuzja, kontrakcja. Wyznaczanie gęstości substancji. Oddziaływania grawitacyjne, elektrostatyczne, magnetyczne. Rozwiązywali zadania rachunkowe.
 

 

 

Zajęcia dydaktyczno- wyrównawcze z fizyki (grupa I)

We wrześniu uczniowie rozwiązywali zadania rachunkowe z termodynamiki. Poznawali sposoby przekazywania ciepła. Skala Kelwina i Celsjusza. W październiku uczyli się elektrostatyki. Poznawali sposoby elektryzowania ciał  oraz maszynę elektrostatyczną, elektroskop. Rozwiązywali zadania rachunkowe- zasada zachowania ładunku elektrycznego. 

 

Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z chemii (grupa II)

Na zajęciach we wrzesniu i październiku uczniowie poznawali mieszaniny i sposoby ich rozdzielania. Właściwości metali i niemetali. Stopy metali. Korozja i czynniki które ją wywołują. Reakcje syntezy, analizy, wymiany. Reakcje egzo i endo termiczne.
1000003452.jpg 

Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z chemii (grupa I)

We wrześniu i październiku uczniowie poznawali właściwości i zastosowanie wodorotlenków. Reakcje otrzymywania. Wskaźniki i ich barwy w roztworach kwasów i zasad. Kwasy- wzory, nazwy, reakcje otrzymywania, dysocjacja jonowa. Reakcje charakterystyczne kwasów- ksantoproteinowa, higroskopijność, rozcieńczanie kwasu siarkowego VI. 

 

 

Kółko matematyczne (grupa II)

Podczas zajęć kółka matematycznego we wrześniu i w październiku uczniowie kl. II pracowali indywidualnie i w grupie rozwiązując różnorodne zadania tekstowe.

 

Kółko matematyczne (grupa I)

Podczas zajęć kółka matematycznego we wrześniu i w październiku uczniowie kl. I wykonywali proste działania matematyczne w zakresie 10 oraz rozwiązywali zadania tekstowe na kartach pracy.

 

 

Zajęcia dydaktyczno- wyrównawcze (grupa I)

We wrześniu i październiku w zakresie edukacji polonistycznej dzieci ćwiczyły analizę i syntezę głoskową wyrazów, układały wyrazy z poznanych liter, rozpoznawały poznane litery, układały historyjki do zaprezentowanych obrazków. Podczas edukacji matematycznej przeliczały przedmioty w zakresie 6, dodawały i odejmowały liczby w zakresie 6, wykonywały obliczenia pieniężne korzystając z monet 1zł, 2 zł i 5 zł.

 

 

Terapia pedagogiczna

Na zajęciach z terapii pedagogicznej uczniowie we wrześniu i październiku rozwijali percepcję wzrokową, orientację przestrzenną oraz koncentrację. Doskonalili wypowiedzi, układanie i odczytywanie zdań. Ćwiczyli analizę i syntezę wyrazów. Rozwijali procesy myślowe: porównywanie, analizowanie, wnioskowanie. 

 

 

Realizacja projektu Ku Nowym Horyzontom

Gmina Platerów działając wraz z Partnerem Grupa Doradcza Promesa Sp. z o.o. dawniej: Joanna Szarzec Grupa Doradcza Promesa uzyskała dotację z Funduszy Europejskich na realizację projektu numer FEMA.07.02-IP.01-0459/24 pod tytułem „Ku Nowym Horyzontom: Rozwój Kluczowych Kompetencji Uczniów SP w Platerowie” w ramach Priorytetu VII Fundusze Europejskie dla nowoczesnej i dostępnej edukacji na Mazowszu Działanie 7.2 Wzmocnienie kompetencji uczniów. 

Głównym celem projektu jest podniesienie poziomu kompetencji kluczowych, społecznych i społeczno-emocjonalnych 76 uczniów Szkoły Podstawowej im J. Korczaka w Platerowie w okresie od 01.07.2025 do 31.07.2026.
W projekcie planujemy zorganizowanie dla uczniów zajęć rozwijających, dydaktyczno-wyrównawczych, specjalistycznych i doradztwa edukacyjno-zawodowego. Uczniowie także skorzystają z wyjazdów edukacyjnych i obozu naukowego. 
Drugim celem projektu jest podniesienie poziomu wiedzy i umiejętności nauczycieli poprzez organizację szkoleń. Kadra szkoły skorzysta ze szkoleń Metodologia STEAM, Myślenie komputacyjne i Neurodydaktyka. 
Dla osiągnięcia celów projektu przewidziano także doposażenie Szkoły Podstawowej im J. Korczaka w Platerowie w pomoce dydaktyczne i terapeutyczne w tym również wyposażenie Sali Integracji Sensorycznej.
Najważniejszymi rezultatami projektu będą wzrost kompetencji 76 uczniów Szkoły Podstawowej im J. Korczaka w Platerowie i wzrost kompetencji i kwalifikacji 16 nauczycieli wyżej wymienionej szkoły.
 
Wartość projektu: 747 725,00 zł
Wysokość wkładu z Funduszy Europejskich: 635 566,25 zł
#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie

Strona 4 z 4