Wydarzenia

Odliczanie do wyjazdu do Monachium!

Wielkimi krokami zbliża się nasz pierwszy wyjazd w ramach projektu Erasmus + „ Smart schools of 21st century”. Celem pierwszej mobilności jest stolica Bawarii czyli Monachium. Oprócz gospodarzy i uczniów naszej szkoły w projekcie biorą udział uczniowie z Izmiru w Turcji, Toplity w Rumunii i Ortony we Włoszech. 

Szóstka uczniów  z klas VI-VIII, wybranych po długiej rekrutacji, będzie miała możliwość posmakowania wielkomiejskiego życia u goszczących ich niemieckich rodzin. Mamy nadzieję, że wyjazd zaowocuje nowymi przyjaźniami, większą motywacją do nauki języków obcych oraz większym zrozumieniem różnorodności kulturowej Europy. Wyruszamy 11 stycznia! 

 

1st Meeting of Erasmus+ Project „Smart schools of the 21st century”

Sunday

12.01.

Arrival

 

Polish team by coach at school

Turkish team Terminal 1

Romanian team  LH 1669 15.00 Terminal 2

Italian team Alitalia 432 11:05 Terminal 1

 

evening:

students: stay with host family

 

 

Monday

13.01.

morning:

8.00-8.45 German students & guests attend lessons

9am Opening Ceremony at school

Students’ Presentations

12.15 Lunch break

1.00-3.00 workshop

evening:

students: stay with host family

 

Bring your flash-disc and be prepared for your presentation

Tuesday

14.01.

Wolfgang Amadeus Mozart
Sinfonia concertante für Violine, Viola und Orchester Es-Dur KV 364

Anton Bruckner
Symphonie Nr. 3 d-Moll
(2. Fassung von 1877)

German students attend lessons

morning:

8.00-8.45 German students & guests attend lessons

meeting point guests

08.45 entrance hall

Visit of Old town Munich

Scavenger Hunt

 

return school: 1.30

free-time

evening:

meeting point at 7.30

8:00- 10.00 concert at National theatre (Max-Joseph-Platz)

 

bring map of the city

pencil

Elegant evening outfit

U5 Odeonsplatz

Wednesday

15.01.

meeting point at school 8.00am

Trip to Castle Neuschwanstein

Visit of Füssen (picturesque village)

 

return school 6pm

evening:

students: stay with host family

Wear comfortable shoes with a profiled sole and warm clothes! (umbrella!)

Bring student ID

Bring packed lunch

Thursday

16.01.

                                                                         

meeting point:

08.00 entrance hall

workshop digital media

afternoon:

Visit of Stadtmuseum München

Typisch München

 

return school: 6.00 p.m.

evening:

students: stay with host family

Bring packed lunch

Friday

17.01.

morning

German students attend lessons

meeting point for our guests:

07.45 entrance hall

09.00 Factory Tour BMW

11.00 Olympia Park + Tower

return school: 1.30 p.m.

afternoon:

free-time

 

evening:

students: stay with host family

 

Saturday

18.01.

Departure

 

Departure Turkish team, Terminal 1

Departure Italian team Alitalia 437 12:00 Terminal 1

Departure Polish team by coach

Departure Romanian team LH 1668 10.55 Terminal 2

 

 

 

 

School: Werner-von-Siemens Gymnasium, Quiddestraße 4, 81735 München, +49-89-23335007, U-Bahn: U5 Quiddestraße, Exit: Quiddestrasse

 

A. Omelańczuk

„Skarb”

Cieszymy się razem z Panią Dyrektor z wyróżnienia, jakie otrzymał projekt jej pomysłu!

12 grudnia 2019r. w Kordegardzie. Galerii Narodowego Centrum Kultury odbyło się uroczyste zakończenie konkursu „Odkryj swój skarb” (najciekawsze inicjatywy edukacyjno-kulturalne dotyczące dziedzictwa lokalnego i umacniania tożsamości lokalnej), podczas którego Maria Daszko odebrała nagrodę za działanie „Jaki znak Twój?”.

W konkursie wzięli udział autorzy ponad dwustu pomysłów, wyłoniono dwudziestu laureatów, pięć osób otrzymało nagrodę pieniężną.

W zadaniu zainicjowanym przez Nadbużańskie Stowarzyszenie Oświatowo – Ekologiczne „Mężenin” uczestniczyli uczniowie naszej szkoły. Młodzież na warsztatach z artystą Danielem Ludwiczukiem poznała technikę solarigrafii, zrobiła aparaty z puszek po herbacie i rozwiesiła je w ważnych ich zdaniem miejscach: przy kościołach, szkołach, pomnikach… Powstały zdjęcia, które czarują swym  mrokiem! Z nich złożono album „Jaki znak Twój? Gmina Platerów w solarigrafii ”z komentarzami historyczno – sentymentalnymi nauczyciela Dariusza Kazuna.

Zrealizowany przy finansowym wsparciu Fundacji Banku Zachodniego WBK projekt  został zaprezentowany przez Autorkę na gali wręczenia nagród.

 

 

https://www.nck.pl/projekty-kulturalne/projekty/odkryj-swoj-skarb

A.Z.Z.

fot. zasoby NSO-E „Mężenin”

 

Wesołych Świąt!

Jasełka misyjne

20.12.2019r. w czasie apelu świątecznego klasa III, przygotowana przez Panią Marię Klimaszewską- katechetkę, przedstawiła „Jasełka misyjne”. Dzieci przebrane w odpowiednie do swoich ról stroje, odegrały wydarzenie narodzenia Syna Bożego, pokłon pasterzy i królów. Aniołowie towarzyszący Świętej Rodzinie przedstawili dzieci reprezentujące wszystkie kontynenty, które także złożyły Dzieciątku dary. Zasadniczą treścią Jasełek było przypomnienie słuchaczom o niedoli dzieci w krajach misyjnych i uwrażliwienie na ich potrzeby. W inscenizacji wziął udział przygotowany przez Pana dyrektora chór złożony z uczniów klasy V i kilku solistów ze starszych klas. Dekoracja wykonana przez Panią Ewelinę Siemieniuk była pięknym tłem przedstawienia. Na koniec ksiądz proboszcz wraz z Panią dyrektor złożyli życzenia wszystkim obecnym na sali.

 

 

 

 

 

„Spotkanie”

Dyrektor Maria Daszko oraz wicedyrektor Grzegorz Szymanek uczestniczyli w przedświątecznym spotkaniu dyrektorów mazowieckich szkół i placówek oświatowych należących do Diecezji Drohiczyńskiej  z  ks. bp. Piotrem Sawczukiem, które odbyło się tradycyjnie w Wyższym Seminarium Duchownym w Drohiczynie 11 grudnia 2019r.

A.Z.Z.

fot. ks. Marcin Gołębiewski   https://drohiczynska.pl/

„Kompetencje kluczowe szansą na lepszą przyszłość”

 

„Kompetencje kluczowe szansą na lepszą przyszłość” - Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Z radością informujemy, że Gmina Platerów /Szkoła Podstawowa im. Janusza Korczaka realizuje projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego pn. „Kompetencje kluczowe szansą na lepszą przyszłość”.

 

Projekt realizowany jest w Szkole Podstawowej im. Janusza Korczaka
w okresie od 01 sierpnia 2019 r. do 30 czerwca 2021 r.

Celem głównym projektu jest wyższy poziom kompetencji kluczowych (językowych, matematyczno-przyrodniczych, TIK) oraz postaw i umiejętności niezbędnych na rynku pracy 48 uczniów w tym 23 dziewcząt Szkoły Podstawowej im. Janusza Korczaka w Platerowie do 30.06.2021 poprzez objęcie ich ofertą zajęć dodatkowych w okresie od września 2019 do czerwca 2021 r. a także podniesienie kompetencji 20 nauczycieli w tym 16 kobiet wyżej wymienionej szkoły do 30.12.2019 w zakresie:

- metod i form sprzyjających kształtowaniu i rozwijaniu u uczniów kompetencji kluczowych,

- stosowania metody eksperymentu w dydaktyce,

- wykorzystania TIK w dydaktyce,

- prowadzenia procesu indywidualizacji pracy z uczniem ze SPE,

- korzystania z e-produktów w procesie dydaktycznym,

poprzez objęcie ich szkoleniami w tym zakresie

W ramach realizacji Projektu zaplanowano: wyposażenie pracowni przyrodniczej, pracowni komputerowej i pracowni matematycznej w Szkole Podstawowej im. Janusza Korczaka w Platerowie.

Grupę docelową projektu stanowi 60 uczniów oraz 20 nauczycieli.

 

Dla 60 uczniów/28 dziewcząt Szkoły Podstawowej im. Janusza Korczaka w Platerowie zorganizowane będą zajęcia edukacyjne wyrównawcze i/lub doskonalące oraz zajęcia dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w roku szkolnym 2019/2020, 2020/2021

Przewidziano następujące zajęcia dodatkowe:

- zajęcia doskonalące z informatyki

- zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego

- zajęcia wyrównawcze z matematyki

- zajęcia doskonalące z przyrody

- zajęcia wyrównawcze z chemii

- zajęcia wyrównawcze z fizyki

- zajęcia logopedyczne

- zajęcia psychoedukacyjne

Dla 20 nauczycieli/ 16 kobiet Szkoły Podstawowej im. Janusza Korczaka zorganizowane zostaną szkolenia z zakresu:

  • stosowania metod oraz form organizacyjnych sprzyjających kształtowaniu i rozwijaniu u uczniów kompetencji kluczowych niezbędnych na rynku pracy oraz właściwych postaw
  • doskonalenia umiejętności i kompetencji zawodowych niezbędnych do prowadzenia procesu nauczania opartego na metodzie eksperymentu
  • stosowania narzędzi TIK zakupionych do szkół lub placówek systemu oświaty oraz włączania narzędzi TIK do nauczania przedmiotowego
  • prowadzenia procesu indywidualizacji i pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, rozpoznawania potrzeb rozwojowych, edukacyjnych i możliwości psychofizycznych uczniów i efektywnego stosowania pomocy dydaktycznych w pracy
  • korzystania z e-produktów w procesie dydaktycznym

Zaplanowano osiągniecie następujących wskaźników:

WSKAŹNIKI REZULTATU:

  • Liczba szkół i placówek systemu oświaty wykorzystujących sprzęt TIK do prowadzenia zajęć edukacyjnych – 1;
  • Liczba szkół, w których pracownie przedmiotowe wykorzystują doposażenie do prowadzenia zajęć edukacyjnych – 1;
  • Liczba nauczycieli, którzy uzyskali kwalifikacje lub nabyli kompetencje po opuszczeniu programu – 20;
  • Liczba uczniów, którzy nabyli kompetencje kluczowe lub umiejętności uniwersalne po opuszczeniu programu – 48;
  • Liczba uczniów, którzy nabyli umiejętności uniwersalne (kreatywności, innowacyjności, pracy zespołowej, umiejętności rozwiązywania problemów, myślenia krytycznego) po opuszczeniu programu – 48.

WSKAŹNIKI PRODUKTU:

  • Liczba szkół i placówek systemu oświaty wyposażonych w ramach programu w sprzęt TIK do prowadzenia zajęć edukacyjnych – 1;
  • Liczba szkół, których pracownie przedmiotowe zostały doposażone w programie – 1;
  • Liczba uczniów objętych wsparciem w zakresie rozwijania kompetencji kluczowych lub umiejętności uniwersalnych w programie – 60;
  • Liczba nauczycieli objętych wsparciem w programie – 20;
  • Liczba nauczycieli objętych wsparciem w zakresie TIK w ramach programu – 20;
  • Liczba osób objętych szkoleniami/ doradztwem w zakresie kompetencji cyfrowych– 52;
  • Liczba podmiotów wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne (TIK) – 1;
  • Liczba osób z SPE objętych wsparciem 19.

Kwota dofinansowania – 242.534,62 zł; wkład własny – 17.664,00 zł.

Andrzejki

Tradycyjnie już w czwartek 28 listopada 2019r odbyły się w naszej szkole "Andrzejki". Uczniowie z klas V i VI przygotowali wróżby dla najmłodszych uczestników. Całą zabawę poprowadził DJ-wodzirej Paweł Łukijaniuk. Wspaniałą inicjatywę wykazała klasa V która urządziła zbiórkę pieniędzy by wspomóc rodzinę z Puczyc poszkodowaną w pożarze. Wszystkim zaangażowanym w przygotowania Andrzejek bardzo dziękuję.

 

 

 

 

 

Ilona Bardak - Wojtczuk

Lekcje doświadczeń

Uczniowie klasy 1 wzięli udział w spotkaniach z zaproszonymi gośćmi. Pan Łukasz Marczuk opowiedział nam o pracy strażaka, przypomniał numery alarmowe, a także zaprezentował swój roboczy strój. Pani Katarzyna Szymanek zaznajomiła nas z zawodem krawcowej oraz pokazała w jaki sposób można uszyć części garderoby. Razem z Panem Danielem Ludwiczukiem wspomnieliśmy dawne sposoby wykonywania zdjęć oraz zbudowaliśmy i zainstalowaliśmy aparat z puszki „camera obscura”, na zdjęcie z którego czekamy do wiosny. Nasza szkolna pielęgniarka poinformowała dzieci kiedy, po co i do kogo można przyjść do przychodni, a także przybliżyła dzieciom jak ważne w życiu jest dbanie o zdrowie. Na koniec spotkania, Pani Mirosława Bieńkowska zbadała wzrok wszystkim dzieciom. Odwiedził nas także pracownik Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Siedlcach, który przypomniał dzieciom zasady bezpiecznego poruszania się po jezdni i chodniku, a także poinformował o ważności posiadania elementów odblaskowych, które także dzieci dostały w prezencie. Bardzo dziękujemy za ciekawe i pouczające lekcje.

 

 

 

 

M. Wielogórska

„Uczcić 11 Listopada”

Uczniowie klasy czwartej (Magdalena Oksiuta, Jakub Sidoruk, Mariusz Moczulski), piątej (Michał Szysz) oraz szóstej (Oliwia Wierzchucka) we współpracy z p. Andrzejem Latusem w Bibliotece Publicznej w Platerowie 13 listopada przedstawili mieszkańcom naszej gminy inscenizację słowno-muzyczną z okazji Święta Niepodległości.

 

 

 

fot. A. Ogórek https://www.facebook.com/Biblioteka-Publiczna-w-Platerowie

A.Z.Z.

11 Listopada

Dnia 08.11.2019. w naszej szkole odbył się -jak co roku -apel poświęcony Świętu Niepodległości. Naszą tradycją stało się wspólne śpiewanie pieśni patriotycznych. Przy akompaniamencie pianina, przy którym zasiadł  pan dyrektor cała szkoła pieśniami oddała hołd bohaterom wydarzeń z 1918 roku. Uczennice klasy VIII przedstawiły prezentację opisującą wydarzenia i bohaterów tamtych dni.

 

 

 

 

Strona 36 z 75