„Kompetencje kluczowe szansą na lepszą przyszłość” - Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Z radością informujemy, że Gmina Platerów /Szkoła Podstawowa im. Janusza Korczaka realizuje projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego pn. „Kompetencje kluczowe szansą na lepszą przyszłość”.
Projekt realizowany jest w Szkole Podstawowej im. Janusza Korczaka
w okresie od 01 sierpnia 2019 r. do 30 czerwca 2021 r.
Celem głównym projektu jest wyższy poziom kompetencji kluczowych (językowych, matematyczno-przyrodniczych, TIK) oraz postaw i umiejętności niezbędnych na rynku pracy 48 uczniów w tym 23 dziewcząt Szkoły Podstawowej im. Janusza Korczaka w Platerowie do 30.06.2021 poprzez objęcie ich ofertą zajęć dodatkowych w okresie od września 2019 do czerwca 2021 r. a także podniesienie kompetencji 20 nauczycieli w tym 16 kobiet wyżej wymienionej szkoły do 30.12.2019 w zakresie:
- metod i form sprzyjających kształtowaniu i rozwijaniu u uczniów kompetencji kluczowych,
- stosowania metody eksperymentu w dydaktyce,
- wykorzystania TIK w dydaktyce,
- prowadzenia procesu indywidualizacji pracy z uczniem ze SPE,
- korzystania z e-produktów w procesie dydaktycznym,
poprzez objęcie ich szkoleniami w tym zakresie
W ramach realizacji Projektu zaplanowano: wyposażenie pracowni przyrodniczej, pracowni komputerowej i pracowni matematycznej w Szkole Podstawowej im. Janusza Korczaka w Platerowie.
Grupę docelową projektu stanowi 60 uczniów oraz 20 nauczycieli.
Dla 60 uczniów/28 dziewcząt Szkoły Podstawowej im. Janusza Korczaka w Platerowie zorganizowane będą zajęcia edukacyjne wyrównawcze i/lub doskonalące oraz zajęcia dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w roku szkolnym 2019/2020, 2020/2021
Przewidziano następujące zajęcia dodatkowe:
- zajęcia doskonalące z informatyki
- zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego
- zajęcia wyrównawcze z matematyki
- zajęcia doskonalące z przyrody
- zajęcia wyrównawcze z chemii
- zajęcia wyrównawcze z fizyki
- zajęcia logopedyczne
- zajęcia psychoedukacyjne
Dla 20 nauczycieli/ 16 kobiet Szkoły Podstawowej im. Janusza Korczaka zorganizowane zostaną szkolenia z zakresu:
- stosowania metod oraz form organizacyjnych sprzyjających kształtowaniu i rozwijaniu u uczniów kompetencji kluczowych niezbędnych na rynku pracy oraz właściwych postaw
- doskonalenia umiejętności i kompetencji zawodowych niezbędnych do prowadzenia procesu nauczania opartego na metodzie eksperymentu
- stosowania narzędzi TIK zakupionych do szkół lub placówek systemu oświaty oraz włączania narzędzi TIK do nauczania przedmiotowego
- prowadzenia procesu indywidualizacji i pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, rozpoznawania potrzeb rozwojowych, edukacyjnych i możliwości psychofizycznych uczniów i efektywnego stosowania pomocy dydaktycznych w pracy
- korzystania z e-produktów w procesie dydaktycznym
Zaplanowano osiągniecie następujących wskaźników:
WSKAŹNIKI REZULTATU:
- Liczba szkół i placówek systemu oświaty wykorzystujących sprzęt TIK do prowadzenia zajęć edukacyjnych – 1;
- Liczba szkół, w których pracownie przedmiotowe wykorzystują doposażenie do prowadzenia zajęć edukacyjnych – 1;
- Liczba nauczycieli, którzy uzyskali kwalifikacje lub nabyli kompetencje po opuszczeniu programu – 20;
- Liczba uczniów, którzy nabyli kompetencje kluczowe lub umiejętności uniwersalne po opuszczeniu programu – 48;
- Liczba uczniów, którzy nabyli umiejętności uniwersalne (kreatywności, innowacyjności, pracy zespołowej, umiejętności rozwiązywania problemów, myślenia krytycznego) po opuszczeniu programu – 48.
WSKAŹNIKI PRODUKTU:
- Liczba szkół i placówek systemu oświaty wyposażonych w ramach programu w sprzęt TIK do prowadzenia zajęć edukacyjnych – 1;
- Liczba szkół, których pracownie przedmiotowe zostały doposażone w programie – 1;
- Liczba uczniów objętych wsparciem w zakresie rozwijania kompetencji kluczowych lub umiejętności uniwersalnych w programie – 60;
- Liczba nauczycieli objętych wsparciem w programie – 20;
- Liczba nauczycieli objętych wsparciem w zakresie TIK w ramach programu – 20;
- Liczba osób objętych szkoleniami/ doradztwem w zakresie kompetencji cyfrowych– 52;
- Liczba podmiotów wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne (TIK) – 1;
- Liczba osób z SPE objętych wsparciem 19.
Kwota dofinansowania – 242.534,62 zł; wkład własny – 17.664,00 zł.