Wydarzenia

„Ważne słowa”

Uczniowie klasy czwartej spróbowali swych sił w pisaniu wierszy. W formie rymowanej zachęcają nas do stosowania w życiu słów: „Dzień dobry”, „Proszę”, „Dziękuję”, „Przepraszam”:

Budzę się z rana,

a mama wita mnie roześmiana.

Gdy mówię: „Dzień dobry” tacie,

on odpowiada mi:

„A co wy, w chmurach latacie?”

                                /Jakub/

 

-------------------

 

„Dzień dobry!”-wszyscy się witamy.

„Dzień dobry!” – dobry humor mamy.

„Proszę” - powiemy,

gdy ustępujemy.

„Dziękuję”-

zawsze się raduję.

„Do widzenia” –

pozostawia wiele do życzenia…

                                  / Paweł/

 

--------------------------

,,Dziękuję’’ –

 to magiczne słowo uśmiech wywołuje.

Gdy mamie za śniadanie podziękuję,

buziaka otrzymuję.

Gdy pod zły zadzwonię numer,

to słowo ,,Przepraszam’’ wszystkie winy mi wymazuje.

Gdy powiem ,,Proszę’’ i przepuszczę starszą panią,

od razu ma buzię roześmianą.

                                                                 / Magdalena/

                             --------------------------------

W tym majowym bukieciku,

kwiatów dużo dla królików.

One pięknie mi dziękują,

chrupią głośno, podskakują.

Gdy we wtorek rano wstaję,

myję zęby, jem śniadanie.

Potem biegnę ulicami

do mej szkółki ukochanej.

Tam „Dzień dobry!” mówię z rana.

Pani pięknie roześmiana,

wita dzieci

w tym też mnie.

                                                                     /Gabriel/

                                                         -------------

Za każdą pomoc „Bardzo dziękuję!”.

I za to wszystkich bardzo szanuję.

Przeprosiny też przyjmuję.

Sam przepraszać się nie krępuję.

                                                                              / Ignacy/

Projekt „Czytam z klasą lekturki spod chmurki”

W roku szkolnym 2019/2020, klasa 1 wzięła udział w ogólnopolskim projekcie edukacyjnym „Czytam z klasą lekturki spod chmurki”, autorstwa Honoraty Szaneckiej. Głównym celem projektu było rozbudzenie u uczniów ciekawości literackiej, rozwijanie aktywności czytelniczej, doskonalenie czytania ze zrozumieniem oraz aktywnego słuchania, a także  integracja zespołu klasowego. Projekt składał się z trzech modułów: fikuśne lekturki spod chmurki, zwierzęce lekturki spod chmurki oraz polskie lekturki spod chmurki. W każdym z modułów klasa wybrała jedną, spośród czterech zaproponowanych lektur, do której wykonała zadania. Klasa pierwsza w ramach projektu zapoznała się z lekturami: „Niesamowite przygody dziesięciu skarpetek (czterech prawych i sześciu lewych)” Justyny Bednarek, „Cukierku, ty łobuzie!” Waldemara Cichonia, a także „Wiersze dla dzieci” Juliana Tuwima. Po każdej przeczytanej lekturze, klasa uzupełniała lekturniki i wykonywała rozmaite zadania, związane z lekturą: przygotowanie kącika czytelniczego, wykonanie plakatu zachęcającego do przeczytania lektury, udział w konkursie głośnego czytania, wykonanie plakatu o autorze książki, wykonanie sylwetki głównego bohatera, udział w pokazie mody baśniowej.

 

 

M. Wielogórska 

„Są dziwy…”

Nieformalna grupa „Zakręcone babki” z polonistką Agnieszką Agapow na czele wpadła na pomysł poznania i spisania legend związanych z gminą Platerów oraz wydania ich w formie publikacji.

Opowieści mają pochodzić z wiarygodnych źródeł, tj. od regionalistów  oraz najstarszych mieszkańców Platerowa i okolicznych miejscowości. Ilustracjami do legend będą fotografie otworkowe oraz stylizowane zdjęcia,  efekty warsztatów z artystą-fotografikiem.

Działanie ma na celu popularyzowanie lokalnej historii, tradycji i zwyczajów wśród dorosłych, dzieci i młodzieży, a także spotkanie różnych grup wiekowych, które połączą się w twórczym działaniu. Przewidziane jest do realizacji od czerwca do października 2020r, a realizowane jest w ramach współpracy wielu podmiotów, takich jak: Szkoła Podstawowa w Platerowie, GOK Platerów, Urząd Gminy w Platerowie oraz Koło Gospodyń Wiejskich z Ostromęczyna-Kolonii.

“Dofinansowano w ramach projektu Mazowsze Lokalnie realizowanego przez Stowarzyszenie Europa i My,Stowarzyszenie BORIS, Stowarzyszenie SOKiAL oraz Fundację Fundusz Współpracy ze środków programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich oraz budżetu Województwa Mazowieckiego”.

A. Agapow

A.Z.Z.

Informacja

Szanowni Rodzice!

W dniu 19.05.2020r. odbyło się posiedzenie Rady Pedagogicznej, na którym postawiono, że od 25.05.2020r. w klasach I-III pozostajemy przy zdalnym nauczaniu. Decyzja ta wynika z wytycznych MEN, które nie przewidują zajęć dydaktycznych, a jedynie opiekuńczo-wychowawcze z elementami dydaktycznymi. Z przeprowadzonych z Państwem rozmów wynika, że nie jesteście Państwo zainteresowani zajęciami opiekuńczo-wychowawczymi. 

Na Radzie postanowiono także, że od dnia 01.06.2020r. w naszej szkolę będą się odbywały konsultacje dla chętnych uczniów naszej szkoły. Koordynatorem konsultacji będą wychowawcy poszczególnych klas, którzy na potrzebę uczniów stworzą grafik spotkań z nauczycielami.

Potrzebę organizowania zajęć rewalidacyjnych uzgodnią indywidualnie z rodzicami nauczyciele prowadzący zajęcia.

Chcielibyśmy podziękować wszystkim rodzicom za wyrozumiałość i poświęcenie. Doceniamy Państwa zaangażowanie w pomoc uczniom podczas zdalnego nauczania. Bardzo się cieszymy, że dobro i wiedza dzieci są dla Państwa tak ważne.

Z poważaniem

Rada Pedagogiczna

ZPO w Platerowie

„Sprzęt dla uczniów”

W ramach programu „Zdalna szkoła"  (dofinansowanie ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego - Program Operacyjny  Polska Cyfrowa na lata 2014-2020) dzięki staraniom Urzędu Gminy w Platerowie nasza szkoła  pozyskała 8 laptopów niezbędnych do kształcenia na odległość.

Więcej informacji o programie można znaleźć na stronie: www.cppc.gov.pl/zdalna-szkola, a informacji o możliwości wypożyczenia urządzenia – udzielają wychowawcy.

A.Z.Z.

„Ku pamięci”

Jeśli ktoś zapomniał (bo mieszka daleko i stosuje się do rekomendacji stosownych władz), jak wygląda Platerów, gdzie znajduje się szkoła, poczta lub stacja kolejowa, to uczniowie klasy trzeciej służą planami miejscowości… w angielskiej wersji:

 

Wiwat Maj!

Polska – mój kraj, to kolejny temat, z którym pracowała klasa pierwsza. Uczniowie zapoznali się z mapą i sąsiadami Polski, wskazywali na mapie polskie miejscowości, morze, góry i jeziora. Klasa pierwsza poznała także symbole narodowe naszego państwa. Pierwszaki wykonali piękne flagi, a także próbowali swoich sił w odwzorowaniu mapy Polski. Uczniowie klasy drugiej i trzeciej wykonali plakaty związane ze świętami majowymi, na których oprócz barw narodowych szczególną uwagę zwrócili na święto 3 Maja. 

 

 

 

Magdalena Wielogórska

Grażyna Stasiuk

Anna Chwedoruk

Dzień Ziemi

22 kwietnia obchodziliśmy Dzień Ziemi. Z tej okazji klasa 1 dowiedziała się jak prawidłowo segregować odpady, a także jak ważna jest troska o nasze środowisko. Uczniowie aby zachęcić do dbania o nasze otoczenie poprzez recykling opadów, wykonali piękne prace „Eko-zabawka”.  Uczniowie klasy 2 wykonali plakaty, w których zwrócili szczególną uwagę na potrzebę i obowiązek segregacji śmieci. Serdecznie dziękujemy uczniom za wspaniałe prace oraz rodzicom za nadzór i pomoc w realizacji.

 

Magdalena Wielogórska

Grażyna Stasiuk

Wesołych Świąt!

Święta Wielkanocne

We wszystkich domach trwają przygotowania do Świąt Wielkanocnych. Uczniowie klasy 1, 2, 3 oraz 5 również poczuli świąteczną atmosferę. Klasa 1 zapoznała się ze świątecznymi tradycjami, a klasa 5 poznała świąteczne słownictwo w języku rosyjskim. Chętne osoby wykonały prace związane ze Świętami Wielkanocnymi. Uczniowie klasy trzeciej już tydzień przed Świętami mieli za zadanie wysiać w ozdobnym naczyniu owies lub rzeżuchę, które stały się bazą do stworzenia wielkanocnego stroika. A oto efekty ich pracy. 

 

 

Magdalena Wielogórska  

Grażyna Stasiuk

Anna Chwedoruk 

Strona 33 z 75