Wydarzenia

Projekt „Czytam z klasą lekturki spod chmurki”

W roku szkolnym 2019/2020, klasa 1 wzięła udział w ogólnopolskim projekcie edukacyjnym „Czytam z klasą lekturki spod chmurki”, autorstwa Honoraty Szaneckiej. Głównym celem projektu było rozbudzenie u uczniów ciekawości literackiej, rozwijanie aktywności czytelniczej, doskonalenie czytania ze zrozumieniem oraz aktywnego słuchania, a także  integracja zespołu klasowego. Projekt składał się z trzech modułów: fikuśne lekturki spod chmurki, zwierzęce lekturki spod chmurki oraz polskie lekturki spod chmurki. W każdym z modułów klasa wybrała jedną, spośród czterech zaproponowanych lektur, do której wykonała zadania. Klasa pierwsza w ramach projektu zapoznała się z lekturami: „Niesamowite przygody dziesięciu skarpetek (czterech prawych i sześciu lewych)” Justyny Bednarek, „Cukierku, ty łobuzie!” Waldemara Cichonia, a także „Wiersze dla dzieci” Juliana Tuwima. Po każdej przeczytanej lekturze, klasa uzupełniała lekturniki i wykonywała rozmaite zadania, związane z lekturą: przygotowanie kącika czytelniczego, wykonanie plakatu zachęcającego do przeczytania lektury, udział w konkursie głośnego czytania, wykonanie plakatu o autorze książki, wykonanie sylwetki głównego bohatera, udział w pokazie mody baśniowej.

 

 

M. Wielogórska 

„Są dziwy…”

Nieformalna grupa „Zakręcone babki” z polonistką Agnieszką Agapow na czele wpadła na pomysł poznania i spisania legend związanych z gminą Platerów oraz wydania ich w formie publikacji.

Opowieści mają pochodzić z wiarygodnych źródeł, tj. od regionalistów  oraz najstarszych mieszkańców Platerowa i okolicznych miejscowości. Ilustracjami do legend będą fotografie otworkowe oraz stylizowane zdjęcia,  efekty warsztatów z artystą-fotografikiem.

Działanie ma na celu popularyzowanie lokalnej historii, tradycji i zwyczajów wśród dorosłych, dzieci i młodzieży, a także spotkanie różnych grup wiekowych, które połączą się w twórczym działaniu. Przewidziane jest do realizacji od czerwca do października 2020r, a realizowane jest w ramach współpracy wielu podmiotów, takich jak: Szkoła Podstawowa w Platerowie, GOK Platerów, Urząd Gminy w Platerowie oraz Koło Gospodyń Wiejskich z Ostromęczyna-Kolonii.

“Dofinansowano w ramach projektu Mazowsze Lokalnie realizowanego przez Stowarzyszenie Europa i My,Stowarzyszenie BORIS, Stowarzyszenie SOKiAL oraz Fundację Fundusz Współpracy ze środków programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich oraz budżetu Województwa Mazowieckiego”.

A. Agapow

A.Z.Z.

Informacja

Szanowni Rodzice!

W dniu 19.05.2020r. odbyło się posiedzenie Rady Pedagogicznej, na którym postawiono, że od 25.05.2020r. w klasach I-III pozostajemy przy zdalnym nauczaniu. Decyzja ta wynika z wytycznych MEN, które nie przewidują zajęć dydaktycznych, a jedynie opiekuńczo-wychowawcze z elementami dydaktycznymi. Z przeprowadzonych z Państwem rozmów wynika, że nie jesteście Państwo zainteresowani zajęciami opiekuńczo-wychowawczymi. 

Na Radzie postanowiono także, że od dnia 01.06.2020r. w naszej szkolę będą się odbywały konsultacje dla chętnych uczniów naszej szkoły. Koordynatorem konsultacji będą wychowawcy poszczególnych klas, którzy na potrzebę uczniów stworzą grafik spotkań z nauczycielami.

Potrzebę organizowania zajęć rewalidacyjnych uzgodnią indywidualnie z rodzicami nauczyciele prowadzący zajęcia.

Chcielibyśmy podziękować wszystkim rodzicom za wyrozumiałość i poświęcenie. Doceniamy Państwa zaangażowanie w pomoc uczniom podczas zdalnego nauczania. Bardzo się cieszymy, że dobro i wiedza dzieci są dla Państwa tak ważne.

Z poważaniem

Rada Pedagogiczna

ZPO w Platerowie

„Sprzęt dla uczniów”

W ramach programu „Zdalna szkoła"  (dofinansowanie ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego - Program Operacyjny  Polska Cyfrowa na lata 2014-2020) dzięki staraniom Urzędu Gminy w Platerowie nasza szkoła  pozyskała 8 laptopów niezbędnych do kształcenia na odległość.

Więcej informacji o programie można znaleźć na stronie: www.cppc.gov.pl/zdalna-szkola, a informacji o możliwości wypożyczenia urządzenia – udzielają wychowawcy.

A.Z.Z.

„Ku pamięci”

Jeśli ktoś zapomniał (bo mieszka daleko i stosuje się do rekomendacji stosownych władz), jak wygląda Platerów, gdzie znajduje się szkoła, poczta lub stacja kolejowa, to uczniowie klasy trzeciej służą planami miejscowości… w angielskiej wersji:

 

Wiwat Maj!

Polska – mój kraj, to kolejny temat, z którym pracowała klasa pierwsza. Uczniowie zapoznali się z mapą i sąsiadami Polski, wskazywali na mapie polskie miejscowości, morze, góry i jeziora. Klasa pierwsza poznała także symbole narodowe naszego państwa. Pierwszaki wykonali piękne flagi, a także próbowali swoich sił w odwzorowaniu mapy Polski. Uczniowie klasy drugiej i trzeciej wykonali plakaty związane ze świętami majowymi, na których oprócz barw narodowych szczególną uwagę zwrócili na święto 3 Maja. 

 

 

 

Magdalena Wielogórska

Grażyna Stasiuk

Anna Chwedoruk

Dzień Ziemi

22 kwietnia obchodziliśmy Dzień Ziemi. Z tej okazji klasa 1 dowiedziała się jak prawidłowo segregować odpady, a także jak ważna jest troska o nasze środowisko. Uczniowie aby zachęcić do dbania o nasze otoczenie poprzez recykling opadów, wykonali piękne prace „Eko-zabawka”.  Uczniowie klasy 2 wykonali plakaty, w których zwrócili szczególną uwagę na potrzebę i obowiązek segregacji śmieci. Serdecznie dziękujemy uczniom za wspaniałe prace oraz rodzicom za nadzór i pomoc w realizacji.

 

Magdalena Wielogórska

Grażyna Stasiuk

Wesołych Świąt!

Święta Wielkanocne

We wszystkich domach trwają przygotowania do Świąt Wielkanocnych. Uczniowie klasy 1, 2, 3 oraz 5 również poczuli świąteczną atmosferę. Klasa 1 zapoznała się ze świątecznymi tradycjami, a klasa 5 poznała świąteczne słownictwo w języku rosyjskim. Chętne osoby wykonały prace związane ze Świętami Wielkanocnymi. Uczniowie klasy trzeciej już tydzień przed Świętami mieli za zadanie wysiać w ozdobnym naczyniu owies lub rzeżuchę, które stały się bazą do stworzenia wielkanocnego stroika. A oto efekty ich pracy. 

 

 

Magdalena Wielogórska  

Grażyna Stasiuk

Anna Chwedoruk 

„Wiosna, ach to Ty!”

W wiosennym konkursie plastycznym „Zwiastuny wiosny” wzięło udział 13 uczniów z klasy I, II oraz V naszej szkoły. Zadaniem uczniów było namalowanie wiosny budzącej się ze snu zimowego lub jej pierwszych oznak. Wszystkim uczniom serdecznie dziękuję za udział w konkursie oraz gratuluję chęci i kreatywności. Po powrocie do szkoły każdy uczestnik otrzyma dyplom i upominek.

Magdalena Wielogórska

Strona 30 z 72