Przedszkole

Święto Pluszowego Misia

25 listopada to święto Pluszowego Misia. Mimo coraz nowocześniejszych i atrakcyjniejszych zabawek, moda na misie nie przemija. Tego dnia każde dziecko przyszło do przedszkola ze swoim przyjacielem- Misiem. Przybyły misie małe, duże, bardzo duże, białe, wprost bajecznie kolorowe, a każdy był piękny i wyjątkowy. W naszym przedszkolu, wszystkie dzieci bardzo chętnie uczestniczyły w zabawach przygotowanych z tej okazji. Na początku dzieci poznały historię powstania pluszaków, następnie utrwalały literki, układając z nich hasło - „dzień pluszowego misia”. Były tańce, zagadki, wizyta „ w misiowej fotobudce”oraz pyszny poczęstunek - herbatniczki z miodem. Dzieci wykonały z papierowych torebek misie- niespodzianki. Najważniejszy cel imprezy- wspólna i wesoła zabawa- został osiągnięty.

260089328 457175815834612 4430227185329810483 n

260089328 457175815834612 4430227185329810483 n 1 260394866 752108602817307 2778021892162913636 n 261158188 370030451479841 5020566724583871398 n

260543252 1036809986883062 3887781718055867910 n

260873465 604016387481253 7251870655223623602 n

261133538 4509782309114908 1955456798772627691 n

Music day/Dzień muzyki

Music day/Dzień muzyki świętowaliśmy słuchając koncertu oraz graliśmy w popularną grę Memory szukając par instrumentów.

IMG20210930085617 IMG20210930083922 IMG20210930091728

IMG20210930085624 IMG20210930085050 IMG20210930084134

IMG20210930091754 IMG20210930092556

IMG20210930091728 IMG20210930092522.jpgIMG20210930092018 

Handwashing Day/Dzień mycia rąk

Handwashing Day/Dzień mycia rąk dzieci pokonując tor przeszkód nazywały obrazki z częściami ciała.

DSC 0811 DSC 0812

DSC 0818 DSC 0817  DSC 0813

DSC 0814 DSC 0818 DSC 0816

DSC 0820 DSC 0821 DSC 0822

DSC 0824 DSC 0823

DSC 0828

DSC 0826 DSC 0827

DSC 0825

 

Apple Day/Dzień jabłka

W Dniu Jabłka dzieci poznały nazwy owoców w zabawie z kartami obrazkowymi oraz bawiły

się w grę Mirror(Lustro)-polega ona na zrobieniu kroku na odpowiednim polu jednocześnie z osobą, która stoi na przeciwko-tak jak w lustrze.

IMG20210927084027 IMG20210927084042

IMG20210927094237  IMG20210927085611

IMG20210927085724 IMG20210927085848

IMG20211018081348 IMG20211018081355

IMG20211018081426 IMG20211018081645

IMG20211018082107 IMG20211018082633

The Autumn Day/Dzień jesieni.

W trakcie zajęć dzieci zapoznały się ze słownictwem związanym z jesienią. Grupa najmłodsza poznała nazwy kolorów nazywając nimi jesienne liście.

Natomiast starsze dzieci (4-5) latki grając w popularną grę 'Bingo!' szukały na ilustracjach atrybutów jesieni i razem z nauczycielem nazywały je po angielsku.

DSC 0934 DSC 0935

DSC 0936 DSC 0937

DSC 0938 1 DSC 0939 1

DSC 0940 DSC 0941

DSC 0942 DSC 0954

DSC 0958

DSC 0961 DSC 0966

DSC 0967 DSC 0970


M Cz

 

„English Special Days”-Opis i cele projektu

Projekt skierowany jest do przedszkoli oraz klas 1-3 szkoły podstawowej. „English Special Days” to projekt mający na celu budzenie zainteresowania dzieci językiem angielskim poprzez wprowadzanie na zajęciach języka angielskiego scenariuszy zajęć „dni nietypowych”. Projekt przeznaczony jest do realizacji od 20.09.2021 – 31.05.2021r. Nauczyciele biorący udział w projekcie mają za zadanie przeprowadzić minimum 8 zajęć z wykorzystaniem dowolnego „dnia nietypowego”. Na koniec projektu należy nadesłać na adres e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. sprawozdanie z realizacji projektu – najpóźniej do 10.06.2021r. Sprawozdanie powinno być stworzona jako dokument word czy pdf. Powinna być opisana nazwą i adresem placówki, imieniem i nazwiskiem 4 nauczyciela prowadzącego projekt oraz zdjęciami (min 1 z każdego „dnia nietypowego”) podpisanymi nazwą „dnia nietypowego” i datą. Zdjęcia zawarte w sprawozdaniu powinny mieć zamazane twarze dzieci jeśli nauczyciel nie posiada zgody rodziców/prawnych opiekunów dziecka na wykorzystanie wizerunku wychowanka w dokumentacji związanej z realizacją projektu. Niniejsze sprawozdanie posłuży organizatorowi projektu tylko i wyłącznie do przyznania certyfikatu potwierdzającego spełnienie minimalnej ilości kryteriów określonych w projekcie. Materiał fotograficzny nie zostanie udostępniony prasie ani innym stronom nie związanym z projektem. Po zakończeniu wyżej wymienione materiały zostaną trwale usunięte. Nauczyciele otrzymują pakiet pomocy i scenariuszy, które wspomagają ich pracę. Materiały (darmowe) dostępne do pobrania poprzez link. Zaplecze dydaktyczne można poszerzać o dowolnie dobrane przez nauczyciela materiały. Dla projektu zostanie stworzona grupa na FB. Dołączenie do niej będzie możliwe po wysłaniu zgłoszenia. Członkowie niniejszej grupy będą posiadali możliwość wymiany pomysłów i konfrontacji doświadczeń bez upubliczniania danych osobowych dzieci uczestniczących w projekcie. Organizator nie pobiera opłat za prowadzenie projektu. Warunkiem otrzymania certyfikatu ukończenia projektu jest terminowe przesłanie relacji z projektu oraz przeprowadzenie 5 minimum 8 zajęć z wykorzystaniem dni nietypowych. Certyfikat zostanie przesłany w formie pliku. Certyfikat w formie elektronicznej do samodzielnego wydruku otrzymają: placówka, nauczyciel. Nauczyciel otrzyma dyplomy dla dzieci uczestniczących w projekcie (czy też grupy/klasy) do samodzielnego uzupełnienia i wydrukowania. Cele projektu: budzenie zainteresowania dzieci językiem angielskim poprzez wprowadzanie na zajęciach języka angielskiego scenariuszy zajęć dni nietypowych; poszerzanie słownictwa czynnego u dzieci; stworzenie przez nauczycieli bazy dydaktycznej przyjaznej dzieciom; pogłębianie wiedzy o otaczającym świecie poprzez prezentowanie „dnia nietypowego”.

M. Czerko

Święto Niepodległości

Święto Niepodległości 10 listopada spotkaliśmy się na uroczystości z okazji 103 rocznicy odzyskania niepodległości przez Polskę. Dzieci śpiewały piosenki, recytowały wiersze. O godzinie 11.11 wspólnie śpiewaliśmy hymn. Ta uroczystość poświęcona ojczyźnie pomogła przekazać dzieciom wiedzę: czym jest Narodowe Święto Niepodległości - 11 listopada i dlaczego je obchodzimy. To był dobry moment, by skupić się nie tylko na symbolach takich jak flaga, hymn, czy godło, ale również przedstawić dzieciom drogę, jaka wiodła Polaków do wolności.

255153472 2375285225936004 7263537110774749076 n

255271661 1051758952250295 6746275314771530640 n

255445309 624872815189062 576805862964939970 n

256259848 1371166676672255 6440790723278998928 n

"Daj żyć sobie i pszczołom"

Grupy 3,4 latków oraz 4 i 5 latków wzięły udział w warsztatach kulinarnych w ramach projektu "Daj żyć sobie i pszczołom". Dzieci dotykiem, smakiem i zapachem rozpoznawały owoce i z pomocą pani Agnieszki przygotowały przepyszne szaszłyki oraz zapiekankę.

256288537 861510084421908 3382437375827276263 n 256119133 583660762847649 4264657318337949379 n

255285235 1331014510671927 7825740061077599259 n

255937851 1080567606107019 3839820502033753066 n

Ogród przyjazny pszczołom przy przedszkolu w Platerowie

Pomysł, projekt, sadzonki, żółte zrębki i nadzór nad pracami przy urządzeniu ogródka zapewniła Lokalna Grupa Działania Tygiel Doliny Bugu – za co składamy serdeczne podziękowania! Obrzeża, kamienie, zrębki pomarańczowe zakupiła Szkoła Podstawowa im. Janusza Korczaka w Platerowie. Prace polegające na przygotowaniu miejsca i urządzeniu ogródka wykonali nauczyciele i pracownicy szkoły i przedszkola z pomocą młodzieży szkolnej. Całością robót i transportem zajął się p. Grzegorz Szymanek. Teraz będziemy niecierpliwie czekać, aż rośliny zakwitną i ogród nasz spodoba się pszczołom.

248892077 879031309668766 8306808569994699322 n 252509930 180432777612030 1845718205895065902 n

252772044 635756697585197 7993734286210814833 n

252851539 2478302262313214 849268244397016472 n 253418153 639385424098155 4669318930636181118 n

253495094 478490010123177 4301032309887387314 n253542983 575950300286975 8782342361358096572 n 253831111 264740348791872 8677039477096426488 n

 

Multicentrum

21 października grupa sześciolatków z Przedszkola w Platerowie uczestniczyła w zajęciach przyrodniczych w Multicentrum. Wspólne zabawy i zadania edukacyjne pozwoliły przybliżyć dzieciom świat owadów. Dzieci dowiedziały się, jak wiele zawdzięczamy pszczołom i ich pracy. Mogły także wykonać „swoje własne” pszczółki- przyjaciółki, z którymi wróciły do przedszkola. 

inlin inlin1

inlin2 inlin3

Strona 14 z 41