Spotkanie wielkanocne
W czwartek, 14 kwietnia w naszym przedszkolu grupa sześciolatków wystawiła przedstawienie pod tytułem "Wielkanoc puka do drzwi", w którym przybliżyła wszystkim zebranym wydarzenia śmierci i zmartwychwstania Pana Jezusa.
W czwartek, 14 kwietnia w naszym przedszkolu grupa sześciolatków wystawiła przedstawienie pod tytułem "Wielkanoc puka do drzwi", w którym przybliżyła wszystkim zebranym wydarzenia śmierci i zmartwychwstania Pana Jezusa.
The Colours Day/Dzień Kolorów był okazją do przypomnienia sobie znanych już angielskich nazw kolorów oraz pozania nowych. Dzieciom bardzo spodobała się gra „Mirror'
The Teddy Bear Day/Dzień Pluszowego Misia to okazja do nauki kolorów poprzez dopasowanie przez dzieci swoich ulubionych pluszaków oraz innych zabawek np.klocków do misia z plamką
w odpowiednim kolorze.
6 latki natomiast po wysłuchaniu piosenki ' Who took the honey from the honey jar' próbowały odnaleźć łakomczucha, który wyjadł miodek z misiowego słoika...
W ramach projektu 'English Special Days' nasze przedszkolaki 17.01.2022 obchodziły Dzień Śniegu /'The Snow Day' poprzez różne zabawy połączone z nauką języka angielskiego.
6 latki karmiły pingwinka różnokolorowymi rybkami z zaznaczonymi cyferkami
w zabawie 'Feed the penguin' – przypomniały sobie nazwy kolorów w języku angielskim oraz poznane cyfry. Maluszki poznały nazwy zimowych kolorów (white and blue-biały
i niebieski), a potem kolorowały śnieżynki takimi właśnie kredkami, a starsze ćwiczyły spostrzegawczość poprzez odnajdowanie identycznych śnieżynek. Dzieci poznały również piosenkę o pingwinku i razem z nim zatańczyły 'The Penguin Dance'.
14 lutego to bardzo popularne w krajach anglasaskich święto. I nasze przedszkolaki dołączyły do świetowania poprzez wykonanie kartek z symbolami zakochanych.
Dzień Jeża był okazją do poznania zwyczajów żywieniowych sympatycznego zwierzątka, które możemy spotkać jesienią w ogrodzie oraz przekonania się czy jabłko na grzbiecie jeża to jego przysmak. W tym celu dzieci nazywając odpowiednie produkty po angielsku, dopasowywały
je do odpowiednich ilustracji jeży.
W dniach 23 marca - 1 kwietnia prosimy rodziców o potwierdzanie woli przyjęcia do przedszkola i szkoły podstawowej w postaci pisemnego oświadczenia (złożonego w przedszkolu). Brak podpisanej woli przyjęcia oznacza, że rezygnują Państwo z posyłania dziecka do naszych placówek.
Pierwszego dnia wiosny dzieci z naszego przedszkola wyruszyły ulicami Platerowa w celu rozdania „papierowych” pszczółek spotkanym przechodniom, pracownikom sklepów i urzędów. Dzisiejsze wydarzenie odbyło się pod hasłem „ Dzień życzliwości dla pszczół”. Maluszki dumnie spacerowały z „pszczelimi”medalami, pięciolatki w „pszczelich”opaskach, natomiast sześciolatki przygotowały pszczółki, na których umieściły ciągle aktualne hasła promujące ochronę pszczół oraz zachęcające do spożywania miodu. Lepiej chodzić po miód do pasieki, niż po sztuczne witaminy do apteki!
4 marca w naszym przedszkolu odbyły się zajęcia warsztatowe „Życiodajne pszczoły”. Pan pszczelarz zaprezentował dzieciom zdjęcia: pszczół, uli, naturalnego gniazda pszczół, plastry miodu, królową pszczół oraz strój pszczelarza. Dzieci dowiedziały się jak powstaje miód, co potrafią pszczoły. Poznały pszczelą rodzinę, wiedzą kim jest królowa i truteń. Z zainteresowaniem obserwowały pszczoły w szklanym ulu. Rozmowa z dziećmi o pracowitym życiu pszczół zakończyła się ułożeniem hasła „Pszczoły są bardzo ważne!”.
Dzieci z grupy sześciolatków odwiedził 18 lutego Bibliotekę Publiczną w Platerowie. Przedszkolaki dowiedziały się, co należy zrobić, aby stać się czytelnikiem oraz jak należy zachować się w bibliotece i czytelni. Zobaczyły także jak wygląda karta czytelnika, poznały zasady wypożyczania książek. Każdy sześciolatek na pamiątkę otrzymał od pana bibliotekarza kolorową książeczkę. Dla wielu przedszkolaków, była to pierwsza wizyta w „domu książek”, ale na pewno nie ostatnia.
Strona 12 z 41