„Ptaki mojej okolicy”
12 czerwca 2012 do szkoły przyjechał przedstawiciel Towarzystwa Przyrodniczego "Bocian", by zainteresować uczniów przyrodą występującą w najbliższej okolicy oraz zwiększyć ich wiedzę na jej temat.
12 czerwca 2012 do szkoły przyjechał przedstawiciel Towarzystwa Przyrodniczego "Bocian", by zainteresować uczniów przyrodą występującą w najbliższej okolicy oraz zwiększyć ich wiedzę na jej temat.
28 maja 2012 r. w „małej szkole” odbył się kolejny już Festyn Rodzinny – impreza integracyjna łącząca Dzień Matki, Dzień Dziecka i Dzień Ojca. Organizatorkami festyny były nauczycielki Anna Chwedoruk, Grażyna Stasiuk i Małgorzata Sujkowska.
W czasie zajęć projektowych uczniowie wykonywali wiele ciekawych działań. Poznali zwierzęta hodowlane żyjące na polskiej wsi, ich zwyczaje i znaczenie jakie mają dla człowieka.
W czasie projektu uczniowie kl. I-III nauczyli się tworzyć miniatury przedmiotów oraz opisywać ławki i krzesła zgodnie z kodem kolorów Sanepidu.
W karnawale w ,,małej szkole” jak co roku odbył się Bal Przebierańców. W tym roku przypadł on w tłusty czwartek. Wszystkie dzieci długo się do niego przygotowywały. Każde dziecko wymyśliło dla siebie ciekawy strój.
Uczniowie klas I-III wraz z wychowawczyniami po raz kolejny zorganizowali uroczystość Dnia Babci i Dziadka.
Celem kolejnego (pierwszego w tym roku szkolnym) działania z bloku przedmiotów społeczno-obywatelskich projektu " Z Małej Szkoły w Wielki Świat" było uświadomienie dzieciom wpływu działań i zachowań każdego człowieka na sytuację na Ziemi. Zadanie zakładało wypracowanie z uczniami klas 4-6 postaci Obywatela Świata oraz opracowanie listy korzyści i zagrożeń, wynikających z życia w globalnym świecie.
W listopadzie tego roku szkolnego 2011/2012 zainspirowana warsztatami zorganizowanymi przez Ekipę z Fundacji Partners Polska przeprowadziłam z uczniami zajęcia na temat globalizacji.
Projekt realizowany w maju. Na podstawie rozmów z mieszkańcami oraz po wspólnym spacerze ulicami Platerowa ustaliliśmy listę skarbów naszej wsi. Później pracowaliśmy w grupach i przygotowaliśmy mapę wsi (duży format na płótnie) oraz wesołe rymowanki. Udział w projekcie pozwolił nam lepiej poznać swoją miejscowość.
W styczniu realizowaliśmy projekt dotyczący reguł i zasad zachowania w szkole. Wspólnie ustaliliśmy nakazy i zakazy zachowań szkolnych. Wykonaliśmy piktogramy, na wzór znaków drogowych i ułożyliśmy wesołe rymowanki.
Strona 1 z 2