Celem kolejnego (pierwszego w tym roku szkolnym) działania z bloku przedmiotów społeczno-obywatelskich projektu " Z Małej Szkoły w Wielki Świat" było uświadomienie dzieciom wpływu działań i zachowań każdego człowieka na sytuację na Ziemi. Zadanie zakładało wypracowanie z uczniami klas 4-6 postaci Obywatela Świata oraz opracowanie listy korzyści i zagrożeń, wynikających z życia w globalnym świecie.
Co łączy dzieci polskie z dziećmi np.: z Chin? Uczniowie przygotowują w grupach mapy mentalne.
Zapoznanie z pojęciem „globalna wioska”. Dzieci wyszukują zjawiska globalizacji w najbliższym otoczeniu, oceniają je, opracowują listę korzyści i problemów, dokonują ich oceny. Pomocą przy zrealizowaniu tego modułu służył mi film "Szkoła z blachy", który dzięki Fundacji Partners Polska jest w naszym posiadaniu, a który pokazał młodym ludziom na przykładzie szkoły, w slumsie Mathare (Nairobi, Kenia) w jak trudnych warunkach można się uczyć i jaka wielka może być do nauki motywacja.
Uczniowie wykonują postać Obywatela Ś
W ramach podsumowania uczniowie "bawili się" słowem GLOBALIZACJA.