Wydarzenia

„Jedyny powód?”

Miś o Bardzo Małym Rozumku twierdzi: „Jedyny powód, żeby być pszczołą, to ten, żeby robić miód”, a założeniem projektu „Daj żyć pszczołom i sobie” (Program Aktywni Obywatele – Fundusz Krajowy), który realizuje Nadbużańskie Stowarzyszenie Oświatowo – Ekologiczne „Mężenin” jest włączenie do udziału w nim przedstawicieli lokalnej społeczności w różnym wieku. Ku naszemu zadowoleniu temat przypadł do gustu młodym mieszkańcom gminy Platerów. Z energią przystąpili do realizacji kolejno zaplanowanych sobie na ten rok szkolny 2020/2021zadań. W przedszkolu powstały m.in. pszczoły z kolorowego papieru, plaster miodu, herbatki owocowe oraz domki dla pszczół i świece z węzy, a na korkowej tablicy cyklicznie pojawiają się informacje miodu dotyczące. Podczas marcowej akcji street art dzielne przedszkolaki zwróciły się do mieszkańców Platerowa z apelem o ratowanie pszczół. Natomiast na ścianach sal lekcyjnych w „dużej szkole” (ul. Siedlecka 7) przysiadły pszczoły z tektury i kolorowego papieru, zaś pod sufitem pojawiły się owady z ceramiki – efekty warsztatów plastycznych. Odbyły się spotkania z pszczelarzami: Leonardem Szpurą (uczeń klasy trzeciej, Ambasador Projektu) oraz p. Stanisławem Franczukiem, którzy opowiedzieli o swym zamiłowaniu do pracy w pasiece. W stosownym ku temu czasie dokonano wysiewu nasion roślin miododajnych, które trafiły do przyszkolnego ogródka oraz do ogrodów naszych uczniów. W kwietniu powodzeniem cieszyła się akcja wydawania sadzonek; rozpoczęliśmy od rokitnika. W Dniu Ziemi (22 kwietnia 2021r.) młodzież platerowska wzięła udział w akcji street art: w mieście powiatowym z transparentami w milczeniu zwracała uwagę na problem degradacji środowiska i wymierania owadów zapylających. Złożyła na ręce władz list otwarty w tej sprawie. By móc tworzyć niepowtarzalne materiały promocyjne zakupiliśmy prasę graficzną, a do udziału w projekcie wciągnęliśmy już artystów: Anetę Pliszkę oraz Daniela Ludwiczuka, których warsztat i profesjonalizm gwarantują solidne efekty. Pracowali z dziećmi i dorosłymi. Powstały: odlewy naczyń z masy lejnej, rzeźby i domki dla pszczół z gliny oraz pierwsze grafiki. Dzięki współpracy przy projekcie wielu instytucji i ludzi – udało się zasadzić lipy przy stawie i pod szkołą, zwizytować pasiekę „U Leonów”, stworzyć osiedle dla pszczół, motyli i innych owadów oraz zakończyć tegoroczne działania dwoma piknikami: 1 czerwca pod przedszkolem oraz pod „dużą szkołą” - 18 czerwca.

 

 

 

 

 

 

 

 

A.A. Milne „Kubuś Puchatek”
A.Z.Z.
fot. zasoby NSO-E „Mężenin”, szkoły oraz przedszkola w Platerowie

W pasiece "U Leonów"

Leonard Szpura - ambasador projektu "Daj żyć pszczołom i sobie" - gościł kolegów z kl. III w swojej pasiece "U Leonów". Pan Wojtek - tata Leona - rzeczowo i profesjonalnie poprowadził zajęcia warsztatowe na temat drogi miodu z ula do słoika. Mama - Pani Kasia - pokazała sposób wykonywania świec woskowych, o różnych kształtach. Po zajęciach było ognisko z kiełbaskami, lody, ciasto i napoje. Nie zabrakło też czasu na gry i zabawy. Na zakończenie gospodarze pasieki przygotowali słodkie niespodzianki - każdy uczeń otrzymał słoiczek świeżego miodu oraz woskowego misia. Pobyt u Leona szybko minął, ale wszyscy zapamiętamy go no długo.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

„Finał na żywo”

W finale XXXVII Konkursu Recytatorskiego dla Dzieci im. Kornela Makuszyńskiego, który 15 czerwca 2021r. odbył się w Siedlcach – ku radości wielu – „na żywo” udział wzięli i naszą szkołę godnie reprezentowali: Kamila Tymicka i Michał Szysz. Dziękujemy!

 

A.Z.Z.

fot. MOK Siedlce

REGULAMIN SZKOLNEGO KONKURSU JĘZYKA ANGIELSKIEGO DLA KLAS 4-5 SZKOŁY PODSTAWOWEJ „SPRING LAPBOOK”

1. ORGANIZATOR

1. Organizatorem konkursu jest  Szkoła Podstawowa im. Janusza Korczaka w Platerowie

 

2. TERMIN

1. Konkurs odbywa się na przełomie maja i czerwca 2021 r. 

2. Uczniowie dostarczają prace konkursowe do p. Agnieszki Omelańczuk w terminie do 15 czerwca bieżącego roku

 

3. Cele konkursu

  • Motywowanie uczniów do nauki języka angielskiego
  • Wzbogacenie słownictwa w języku angielskim
  • Promowanie postawy odpowiedzialności za proces samodzielnego uczenia się
  • Rozwijanie umiejętności językowych
  • Podniesieni samooceny uczniów

4.UCZESTNICY

1. W konkursie może wziąć udział każdy uczeń klasy 4 lub 5 Szkoły Podstawowej im. Janusza Korczaka w Platerowie

2. Liczba uczniów biorących udział w konkursie nie jest ograniczona

3. Wyniki  oraz wszelkie informacje dotyczące konkursu będą zamieszczone na stronie internetowej szkoły.

 

5. FORMA I PRZEBIEG KONKURSU

1. Konkurs polega na wykonaniu przez ucznia pracy konkursowej w formie „ lapbooka”, którego przewodnim tematem będzie „SPRING” czyli wiosna

2. Lapbook należy wykonać w języku angielskim

3. Każdy uczeń przystępujący do konkursu może dostarczyć TYLKO jedną pracę konkursową

4. Praca ucznia musi być samodzielna

5. Lapbook po złożeniu  powinien mieć wielkość formatu A4

Oceniając będą brane pod uwagę następujące kryteria

1. Samodzielność wykonania

2. Dobór informacji i słownictwa

3. Wrażenie wizualne

 

6. NAGRODY

Dla uczniów, którzy zajmą pierwsze, drugie lub trzecie miejsce w konkursie otrzymają nagrody:

- dyplom

- nagroda rzeczowa

- bardzo dobra ocena cząstkowa z języka angielskiego

 

7. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

a) Regulamin konkursu dostępny jest na stronie internetowej Szkoły Podstawowej im. Janusza Korczaka w Platerowie pod adresem pgplaterow.pl

b) Uczniowie biorący udział w konkursie potwierdzają iż akceptują niniejszy regulamin

c) Uczestnicy konkursu poprzez udział w konkursie wyrażają zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych w celach związanych z realizacją konkursu i sposobem prezentacji wyników

d) Laureatów konkursu wyłoni Komisja Konkursowa składająca się z 3 nauczycieli 

e) W kwestiach spornych lub nieuregulowanych niniejszym Regulaminem decydujący głos ma Komisja Konkursowa

f) Organizator zastrzega sobie prawo do modyfikacji Regulaminu. W takim przypadku, wszelkie informacje zostaną podane do wiadomości uczestników poprzez stronę internetową szkoły.

,,Nie pal przy mnie proszę"

Uczniowie kl. III w roku szkolnym realizowali profilaktyczny program SANEPIDU - ,,Nie pal przy mnie proszę". Podczas zajęć dzieci rozmawiały o zdrowiu, od czego zależy nasze zdrowie i co mu szkodzi. Efekt całorocznej pracy podsumowały gazetką na korytarzu szkoły w dniu 31 mają- w Światowym Dniu Bez Papierosa. 

 

 

 

Dzień Dziecka w klasie 2

1 czerwca, w Dzień Dziecka, uczniowie klasy drugiej podsumowali projekt klasowy “Zwierzęta egzotyczne” oraz grali w ulubione gry planszowe.

 

 

 

 

 

M. Wielogórska 

„Eliminacje powiatowe”

31 maja 2021r. odbyły się eliminacje powiatowe XXXVII Konkursu Recytatorskiego dla Dzieci im. Kornela Makuszyńskiego. Jury po obejrzeniu i wysłuchaniu trzydziestu pięciu nagrań nagrodziło w grupie wiekowej: klasy I-III szkoły podstawowej: Kamilę Tymicką z klasy trzeciej (3.miejsce) oraz w grupie wiekowej: klasy IV-VI szkoły podstawowej: Michała Szysza z klasy szóstej (3.miejsce). Gratulujemy!

 

A.Z.Z.

fot. zasoby ŁDK

„Kolejny etap”

20 czerwca 2021r. w GOK w Platerowie po zapoznaniu się z nagraniami recytatorów z obszaru naszej gminy komisja w składzie: Joanna Gąska, Anna Klimaszewska oraz Andrzej Latus wytypowała zespół w składzie: Alicja Radewicz, Paulina Baranow, Kamila Tymicka z klas I-III oraz Michał Szysz i Magdalena Oksiuta z klas IV-VI do udziału w etapie rejonowym XXXVII Konkursu Recytatorskiego dla dzieci im. Kornela Makuszyńskiego w Łosicach.

 

A.Z.Z.

fot. zasoby GOK Platerów

„Inaczej”

Z powodu sytuacji pandemicznej formuła tegorocznego szkolnego etapu XXXVII Konkursu Recytatorskiego dla dzieci im. Kornela Makuszyńskiego różniła się od tej - znanej nam z tradycji szkolnej. Po występach przed publicznością, dziecięce recytacje zostały nagrane i z pomocą p. Marleny Szysz - dostarczone do GOK w Platerowie. Uczniów wspierały nauczycielki: Anna Chwedoruk, Magdalena Wielogórska, Grażyna Stasiuk oraz Alicja Zienkiewicz – Zielińska. 

 

 

 

 

 

 

A.Z.Z.

fot. M. Wielogórska

Kwiatowa łąka

Uczniowie klasy 2 wybrali się do szkolnego ogródka, gdzie czekał na nas wcześniej przygotowany teren pod uprawę. Uczniowie po zapoznaniu się jakie rośliny można spotkać na łące, przygotowali nasiona roślin miododajnych oraz posiali je w wyznaczonym miejscu. Dzięki uprzejmości Pana Janka i Pani Ewy teren został zwałowany i będzie codziennie podlewany. Z niecierpliwością będziemy czekać na pojawienie się pierwszych roślin oraz owadów na kwiatowej łące.

 

 

 

 

M. Wielogórska 

Strona 7 z 56