Rok szkolny 2019-2020

Wesołych Świąt!

Jasełka misyjne

20.12.2019r. w czasie apelu świątecznego klasa III, przygotowana przez Panią Marię Klimaszewską- katechetkę, przedstawiła „Jasełka misyjne”. Dzieci przebrane w odpowiednie do swoich ról stroje, odegrały wydarzenie narodzenia Syna Bożego, pokłon pasterzy i królów. Aniołowie towarzyszący Świętej Rodzinie przedstawili dzieci reprezentujące wszystkie kontynenty, które także złożyły Dzieciątku dary. Zasadniczą treścią Jasełek było przypomnienie słuchaczom o niedoli dzieci w krajach misyjnych i uwrażliwienie na ich potrzeby. W inscenizacji wziął udział przygotowany przez Pana dyrektora chór złożony z uczniów klasy V i kilku solistów ze starszych klas. Dekoracja wykonana przez Panią Ewelinę Siemieniuk była pięknym tłem przedstawienia. Na koniec ksiądz proboszcz wraz z Panią dyrektor złożyli życzenia wszystkim obecnym na sali.

 

 

 

 

 

„Spotkanie”

Dyrektor Maria Daszko oraz wicedyrektor Grzegorz Szymanek uczestniczyli w przedświątecznym spotkaniu dyrektorów mazowieckich szkół i placówek oświatowych należących do Diecezji Drohiczyńskiej  z  ks. bp. Piotrem Sawczukiem, które odbyło się tradycyjnie w Wyższym Seminarium Duchownym w Drohiczynie 11 grudnia 2019r.

A.Z.Z.

fot. ks. Marcin Gołębiewski   https://drohiczynska.pl/

„Kompetencje kluczowe szansą na lepszą przyszłość”

 

„Kompetencje kluczowe szansą na lepszą przyszłość” - Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Z radością informujemy, że Gmina Platerów /Szkoła Podstawowa im. Janusza Korczaka realizuje projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego pn. „Kompetencje kluczowe szansą na lepszą przyszłość”.

 

Projekt realizowany jest w Szkole Podstawowej im. Janusza Korczaka
w okresie od 01 sierpnia 2019 r. do 30 czerwca 2021 r.

Celem głównym projektu jest wyższy poziom kompetencji kluczowych (językowych, matematyczno-przyrodniczych, TIK) oraz postaw i umiejętności niezbędnych na rynku pracy 48 uczniów w tym 23 dziewcząt Szkoły Podstawowej im. Janusza Korczaka w Platerowie do 30.06.2021 poprzez objęcie ich ofertą zajęć dodatkowych w okresie od września 2019 do czerwca 2021 r. a także podniesienie kompetencji 20 nauczycieli w tym 16 kobiet wyżej wymienionej szkoły do 30.12.2019 w zakresie:

- metod i form sprzyjających kształtowaniu i rozwijaniu u uczniów kompetencji kluczowych,

- stosowania metody eksperymentu w dydaktyce,

- wykorzystania TIK w dydaktyce,

- prowadzenia procesu indywidualizacji pracy z uczniem ze SPE,

- korzystania z e-produktów w procesie dydaktycznym,

poprzez objęcie ich szkoleniami w tym zakresie

W ramach realizacji Projektu zaplanowano: wyposażenie pracowni przyrodniczej, pracowni komputerowej i pracowni matematycznej w Szkole Podstawowej im. Janusza Korczaka w Platerowie.

Grupę docelową projektu stanowi 60 uczniów oraz 20 nauczycieli.

 

Dla 60 uczniów/28 dziewcząt Szkoły Podstawowej im. Janusza Korczaka w Platerowie zorganizowane będą zajęcia edukacyjne wyrównawcze i/lub doskonalące oraz zajęcia dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w roku szkolnym 2019/2020, 2020/2021

Przewidziano następujące zajęcia dodatkowe:

- zajęcia doskonalące z informatyki

- zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego

- zajęcia wyrównawcze z matematyki

- zajęcia doskonalące z przyrody

- zajęcia wyrównawcze z chemii

- zajęcia wyrównawcze z fizyki

- zajęcia logopedyczne

- zajęcia psychoedukacyjne

Dla 20 nauczycieli/ 16 kobiet Szkoły Podstawowej im. Janusza Korczaka zorganizowane zostaną szkolenia z zakresu:

  • stosowania metod oraz form organizacyjnych sprzyjających kształtowaniu i rozwijaniu u uczniów kompetencji kluczowych niezbędnych na rynku pracy oraz właściwych postaw
  • doskonalenia umiejętności i kompetencji zawodowych niezbędnych do prowadzenia procesu nauczania opartego na metodzie eksperymentu
  • stosowania narzędzi TIK zakupionych do szkół lub placówek systemu oświaty oraz włączania narzędzi TIK do nauczania przedmiotowego
  • prowadzenia procesu indywidualizacji i pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, rozpoznawania potrzeb rozwojowych, edukacyjnych i możliwości psychofizycznych uczniów i efektywnego stosowania pomocy dydaktycznych w pracy
  • korzystania z e-produktów w procesie dydaktycznym

Zaplanowano osiągniecie następujących wskaźników:

WSKAŹNIKI REZULTATU:

  • Liczba szkół i placówek systemu oświaty wykorzystujących sprzęt TIK do prowadzenia zajęć edukacyjnych – 1;
  • Liczba szkół, w których pracownie przedmiotowe wykorzystują doposażenie do prowadzenia zajęć edukacyjnych – 1;
  • Liczba nauczycieli, którzy uzyskali kwalifikacje lub nabyli kompetencje po opuszczeniu programu – 20;
  • Liczba uczniów, którzy nabyli kompetencje kluczowe lub umiejętności uniwersalne po opuszczeniu programu – 48;
  • Liczba uczniów, którzy nabyli umiejętności uniwersalne (kreatywności, innowacyjności, pracy zespołowej, umiejętności rozwiązywania problemów, myślenia krytycznego) po opuszczeniu programu – 48.

WSKAŹNIKI PRODUKTU:

  • Liczba szkół i placówek systemu oświaty wyposażonych w ramach programu w sprzęt TIK do prowadzenia zajęć edukacyjnych – 1;
  • Liczba szkół, których pracownie przedmiotowe zostały doposażone w programie – 1;
  • Liczba uczniów objętych wsparciem w zakresie rozwijania kompetencji kluczowych lub umiejętności uniwersalnych w programie – 60;
  • Liczba nauczycieli objętych wsparciem w programie – 20;
  • Liczba nauczycieli objętych wsparciem w zakresie TIK w ramach programu – 20;
  • Liczba osób objętych szkoleniami/ doradztwem w zakresie kompetencji cyfrowych– 52;
  • Liczba podmiotów wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne (TIK) – 1;
  • Liczba osób z SPE objętych wsparciem 19.

Kwota dofinansowania – 242.534,62 zł; wkład własny – 17.664,00 zł.

Andrzejki

Tradycyjnie już w czwartek 28 listopada 2019r odbyły się w naszej szkole "Andrzejki". Uczniowie z klas V i VI przygotowali wróżby dla najmłodszych uczestników. Całą zabawę poprowadził DJ-wodzirej Paweł Łukijaniuk. Wspaniałą inicjatywę wykazała klasa V która urządziła zbiórkę pieniędzy by wspomóc rodzinę z Puczyc poszkodowaną w pożarze. Wszystkim zaangażowanym w przygotowania Andrzejek bardzo dziękuję.

 

 

 

 

 

Ilona Bardak - Wojtczuk

Lekcje doświadczeń

Uczniowie klasy 1 wzięli udział w spotkaniach z zaproszonymi gośćmi. Pan Łukasz Marczuk opowiedział nam o pracy strażaka, przypomniał numery alarmowe, a także zaprezentował swój roboczy strój. Pani Katarzyna Szymanek zaznajomiła nas z zawodem krawcowej oraz pokazała w jaki sposób można uszyć części garderoby. Razem z Panem Danielem Ludwiczukiem wspomnieliśmy dawne sposoby wykonywania zdjęć oraz zbudowaliśmy i zainstalowaliśmy aparat z puszki „camera obscura”, na zdjęcie z którego czekamy do wiosny. Nasza szkolna pielęgniarka poinformowała dzieci kiedy, po co i do kogo można przyjść do przychodni, a także przybliżyła dzieciom jak ważne w życiu jest dbanie o zdrowie. Na koniec spotkania, Pani Mirosława Bieńkowska zbadała wzrok wszystkim dzieciom. Odwiedził nas także pracownik Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Siedlcach, który przypomniał dzieciom zasady bezpiecznego poruszania się po jezdni i chodniku, a także poinformował o ważności posiadania elementów odblaskowych, które także dzieci dostały w prezencie. Bardzo dziękujemy za ciekawe i pouczające lekcje.

 

 

 

 

M. Wielogórska

„Uczcić 11 Listopada”

Uczniowie klasy czwartej (Magdalena Oksiuta, Jakub Sidoruk, Mariusz Moczulski), piątej (Michał Szysz) oraz szóstej (Oliwia Wierzchucka) we współpracy z p. Andrzejem Latusem w Bibliotece Publicznej w Platerowie 13 listopada przedstawili mieszkańcom naszej gminy inscenizację słowno-muzyczną z okazji Święta Niepodległości.

 

 

 

fot. A. Ogórek https://www.facebook.com/Biblioteka-Publiczna-w-Platerowie

A.Z.Z.

11 Listopada

Dnia 08.11.2019. w naszej szkole odbył się -jak co roku -apel poświęcony Świętu Niepodległości. Naszą tradycją stało się wspólne śpiewanie pieśni patriotycznych. Przy akompaniamencie pianina, przy którym zasiadł  pan dyrektor cała szkoła pieśniami oddała hołd bohaterom wydarzeń z 1918 roku. Uczennice klasy VIII przedstawiły prezentację opisującą wydarzenia i bohaterów tamtych dni.

 

 

 

 

„Obudza czujność i napaść odstrasza”

Z wierszem Aleksandra Fredry o ojczyźnie wystąpił Michał Szysz (klasa piąta) w Powiatowym Konkursie Recytatorskim „Patriotyzm w poezji” , który odbył się 6 listopada 2019r. w Zespole Publicznych Placówek Oświatowych w Starej Kornicy. Jego interpretacja przykuła uwagę jurorów – zajął III miejsce.

Wystąpiły tam również dziewczyny z klasy drugiej (Kamila Tymicka i Alicja Radewicz) oraz Mariusz Moczulski z klasy czwartej. Dla nich wszystkich był to debiut przed publicznością inną niż klasowa.

Uczniów do występów przygotowały nauczycielki: Grażyna Stasiuk oraz Alicja Zienkiewicz – Zielińska. Za transport uczniów i opiekunki oraz towarzyszenie dzieciom podczas konkursu dziękujemy Rodzicom: p. Marlenie Szysz oraz p. Gilbertowi Radewiczowi.

 

https://zppokornica.szkolnastrona.pl/

A. Fredro „Ojczyzna nasza”

A.Z.Z.

„My nie chcemy leniuchować, chcemy uczyć się, pracować…”

25 października odbyło się w naszej szkole uroczyste pasowanie na ucznia. Żeby zostać pierwszoklasistą, uczniowie musieli udać się do czterech krain, aby zdobyć potrzebne symbole do odczarowania zaklęcia złej wróżki. Uczniowie wykazali się wiedzą i umiejętnościami. Wspólnie śpiewali piosenkę, odpowiadali na pytania z różnych dziedzin, rozwiązywali zagadki, a także przeszli test sprawnościowy. Po programie artystycznym Pani Dyrektor pasowała dzieci klasy pierwszej na uczniów Szkoły Podstawowej w Platerowie, którzy ślubowali wypełniać sumiennie obowiązki ucznia, uczyć się pilnie, być dobrym kolegą, dawać powody do dumy swoim rodzicom i nauczycielom oraz być dobrym Polakiem.

Na zakończenie wszyscy uczniowie otrzymali pamiątkowe dyplomy, legitymację szkolną oraz upominki od rodziców i uczniów klasy 2 i 3. Po pamiątkowym zdjęciu dzieci udały się na poczęstunek przygotowany przez rodziców.

 

 

 

 

M. Wielogórska 

Strona 5 z 7