Wydarzenia
„Wszystko, co osiągnięte tresurą, naciskiem, przemocą, jest nietrwałe, niepewne, zawodne.” /J. Korczak/
W zajęciach lepienia z gliny, które ruszyły od 20 września 2023r. - pod opieką Eweliny Siemieniuk i Agnieszki Agapow - biorą udział uczniowie zainteresowani twórczością artystyczną.
Praca z gliną wspiera rozwój małej motoryki, czyli sprawności palców i dłoni, a wykonywane ruchy wymagają dużej precyzji i skupienia. Satysfakcję zaś daje świadomość, że z bezkształtnego kawałka lepkiej masy powstać może: liść, koralik, kubek, kwiat, które szansę mają zaistnieć jako element scenografii w przedstawieniu lub upominek darowany „ku pamięci”.
azz
„Gruba kreska”
W powieści Janusza Korczaka „Maciuś ciągle wydawał okrzyki zachwytu”, bo „Tu już były palmy, różne drzewa daktylowe i figowe, rosły piękne banany”.
A przy naszej szkole od 2020r. (Sztuka w opłotkach-Festiwal Kultury) zachwyca instalacja Sławka Matyjaszewskiego pt. „Gruba kreska” - „rysunek abstrakcyjny nawiązujący do struktury drewna, sęków i słoi”, która po chwilowej nieobecności - spowodowanej modernizacją boiska - wróciła na miejsce.
azz
„Można sobie wyobrazić, jaka radość zapanowała w szkołach, jak się o wszystkim dowiedziały dzieci.” /J. Korczak/
Wirtualna tablica ogłoszeń!?
azz
„W galopie”
„Nie bądź ślepy i przyznaj, że ja też rosnę. Wiem jak trudno dotrzymywać mi kroku w tym galopie, ale zrób co możesz, żeby się udało.”
W piątek, 22 września 2023r., pewna żółta taśma na podłodze korytarza spowodowała zmiany w naszym myśleniu…
Apel Twojego Dziecka wg Janusza Korczaka
azz
„Innowacyjna historia”
W piątek, 22 września 2023r., w Zespole Szkół nr 1 w Łosicach uczniowie klasy siódmej i ósmej w goglach VR obejrzeli filmy: „Karta z Powstania” oraz „Wiktoria 1920”.
Towarzyszyli im: Jolanta Ostaszewska, Bożena Szoplewska oraz Maciej Zieliński.
Wydarzenie zaistniało w ramach przedsięwzięcia: „Innowacyjna historia – nowoczesne technologie w służbie edukacji – edycja 2023”, a jego celem m.in. jest: 1) prezentacja możliwości wykorzystania narzędzi multimedialnych, w szczególności wirtualnej rzeczywistości (VR), w prowadzeniu zajęć przez nauczycieli; 2) wzrost zainteresowania uczniów zagadnieniami związanymi z historią Polski – dzięki atrakcyjnej i innowacyjnej formie prezentacji treści nauczania;”
azz
„Nie jestem pewien, czy umiem. Boję się, że się nie uda.” /J. Korczak/
A jednak!
Z pierwszego (w tym roku szkolnym) wypału powstały fusingowe wzory do warsztatów z dziećmi.
Nad całością projektu czuwają: Agnieszka Agapow oraz Dorota Kolasa.
azz
„A żadna reforma nie może wejść w życie bez wstrząśnień.”/J. Korczak/
W minionym tygodniu naszej uwadze nie uszły: odgłosy wiertarki na korytarzu przez Panów: Jana lub Mariusza obsługiwanej, brak tablicy korkowej przy sekretariacie oraz zwoje czegoś wielkiego przy boisku.
Czegóż to zwiastuny?
azz
„Wyczekują”
Janusz Korczak przewidział: „Patrzę na swoje ubranie, dziwię się.”
Na wieszaku przy szatni zawisły: znalezione na ławce obok labiryntu, zostawione na krześle w „dwójce” lub porzucone na korytarzu; zapomniane, bezimienne bluzy.
Może komuś przypomni się…
azz
„Smaczniej”
Udało nam się!
Kolejny projekt (Posiłek w szkole i w domu; na lata 2024-2028), w którym bierzemy udział zakłada m.in. „doposażenie i poprawę standardu już działających stołówek”.
Dozujemy wrażenia. Na stołach w naszej stołówce debiutują: kubki! Za dni kilka dołączą do nich kolejne elementy „układanki”.
https://www.gov.pl/web/rodzina/programy-posilek-w-szkole-i-w-domu
azz
Strona 12 z 72