„Zagrożenia i ochrona gleby”

Z powodu wielu zaistniałych sytuacji szkolnych Dzień Ziemi odbył się w tym roku 27 kwietnia. Zagadnienia realizowane przez poszczególne klasy (od III szkoły podstawowej po III gimnazjum) dotyczyły "gleby". 

Uczniowie wyszukali (wcześniej) i przygotowali materiał o zwierzęciu glebowym: krecie, mrówce, dżdżownicy, turkuciu podjadku i kilku innych. Następnie w formie „wesołej prezentacji” przedstawili swego „bohatera” na apelu, który w tym roku przebiegał pod hasłem: „Gleba domem wielu zwierząt”.
Pomysłowością wykonania zadania wykazała się klasa trzecia (opieka: Grażyna Stasiuk) – przypomniała (zwłaszcza wiekowym nauczycielom) postać Krecika z czechosłowackiego (potem: czeskiego) filmu animowanego.
Klasy miały też za zadanie napisać list m.in. do: rolnika, sadownika, gospodyni domowej i leśnika na temat niszczenia i ochrony gleby. Listy zostały upublicznione na korytarzu oraz odczytane na apelu. Jedna z klas (IV) wystosowała list do nowoczesnego sadownika …w języku angielskim.
Klasa II gimnazjum pod okiem koordynatorki działania i wychowawczyni, Bożeny Szoplewskiej dokonała wielu badań: gleba w okolicy, uprawa rzeżuchy - a wyniki przedstawiła szkolnej społeczności.
Nie obyło się bez przedstawienia proekologicznego, które pod opieką polonistki, Agnieszki Agapow przygotowali uczniowie klas: piątej i szóstej. A korytarz zdobiły ilustracje (niczym z zielnika) roślin wskaźnikowych. Rysunki powstały na zajęciach z Eweliną Siemieniuk.

 

 

 

A.Z.Z.
fot. D. Kolasa