Wydarzenia

„Występ Małej Pasieki”

A chociaż „mali” - na podsumowaniu projektu „Z kądzielą. Motywy podlaskie w województwie mazowieckim” (dofinansowanie Samorząd Województwa Mazowieckiego) - wystąpili i z towarzyszeniem Czerwonych korali udanie pieśni zebrane przez wielbiciela regionu i nauczyciela muzyki Tadeusza Banasia wykonali. 

Tremę mieli okrutną, gdy przed swymi rodzicami, babciami i dziadkami występowali, ale pasiaste spódnice pogodnych dziewczyn i czerwone kokardy z powagą do zadania podchodzących chłopaków spowodowały, że niosła się muzyka po sali, że hej!

 

 

A.Z.Z.
fot. A. Wojtczuk

Występ „Czerwonych korali”

Na podsumowaniu projektu „Z kądzielą. Motywy podlaskie w województwie mazowieckim.” (dofinansowanie Samorząd Województwa Mazowieckiego) przed zebraną na sali gimnastycznej szkoły w Platerowie w pokaźnej ilości publicznością wystąpił chór „Czerwone korale” z towarzyszeniem „Małej Pasieki”. 

Zabrzmiały polskie utwory ludowe z Podlasia i Mazowsza oraz pieśń ukraińska. Zespół zaśpiewał m.in. „Kawaliry”, „To i hola”, „Cyt, cyt”, a także inne („Zielona kalina”, „Cygan”), od lat istniejące w gminnej kulturze pieśni, zebrane przez znanego na naszym terenie nauczyciela i muzyka Tadeusza Banasia, które zachowały się w materiałach przekazanych przez Banasia kierownikowi chóru - Grzegorzowi Szymankowi.
Debiutanckie połączenie dziecięcych głosów z dorosłym wokalem dało miły dla ucha efekt.

 

 

A.Z.Z.
fot. M. Szysz, A.Wojtczuk

Już też w tych główeczkach na pewno złoto jest, czyli o podsumowaniu projektu „Z kądzielą. Motywy podlaskie w województwie mazowieckim” – impreza środowiskowa.

Przygotowania do czwartkowego spotkania podsumowującego projekt trwały od poniedziałku. Na zajęciach świetlicowych uczniowie pod okiem nauczycielek (Eweliny Siemieniuk, Doroty Kolasy, Bożeny Niedziółki, Agaty Obrępalskiej, Alicji Zienkiewicz-Zielińskiej), wykonali elementy dekoracji. Członkowie stowarzyszenia i pracownicy szkoły przynieśli gliniane naczynia, lniane materiały, obrusy i „pasiaki” do dekoracji sali gimnastycznej, korytarza i sal na warsztaty. Zrobiono wystawę prac wykonanych na obozie artystycznym w Kuligowie i zajęciach pozalekcyjnych: lniane torby, wyroby z filcu, gliny, drewna oraz papieru nawiązujące do wzornictwa ludowego. Chór wieczorami i po lekcjach ćwiczył pieśni. W przeddzień uroczystości grupa pań – matek i babć uczestników projektu zebrała się w szkolnej kuchni i przygotowała lokalne potrawy z kapusty, którą dzieci (dwa tygodnie wcześniej), zebrały z pola zaprzyjaźnionego ze szkołą gospodarza i ukisiły.

Na podsumowaniu obowiązywał strój z elementami ludowymi. Uroczystość prowadziła para konferansjerów (Aleksandra Zielińska i Szymon Dec) w strojach „Pasieki”. Przed zebraną w sali gimnastycznej w pokaźnej ilości publicznością wystąpił chór „Czerwone korale” z towarzyszeniem „Małej Pasieki”. Zabrzmiały polskie utwory ludowe z Podlasia i Mazowsza oraz pieśń ukraińska. Uczennice gimnazjum przedstawiły relacje z pobytu na warsztatach w Kuligowie, z akcji zbierania i kiszenia kapusty oraz historię uprawy lnu. Następnie wszyscy udali się na warsztaty artystyczne do sal, gdzie w grupach zróżnicowanych wiekowo (dzieci z rodzicami i dziadkami), lepiono gliniane ozdoby, wycinano wycinanki z papieru, przygotowywano bukiety i wianki z lnu oraz malowano typowy dla naszego regionu wzór: „pasiak”.
Warsztaty były tak zaplanowane, by każdy od 3. roku życia do 100. uczestniczył w działaniu. Efekty pokazano na sali i korytarzu. Po pokazie mody odzieży z lnu nastąpiła degustacja lokalnych produktów (chleb, ser, ogórki kiszone, smalec) oraz potraw z kapusty (krokiety, pierogi, surówki). Na koniec wyróżniono uczniów, którzy zgodnie z założeniem projektu podjęli się z mamami lub babciami uprawy lnu.
Impreza przeprowadzona była „ze smakiem”.

Projekt dofinansował Samorząd Województwa Mazowieckiego.

 

 

 

 

 

 

 

 

M. Konopnicka „Jak to ze lnem było”

A.Z.Z.
fot. A.Wojtczuk, P. Ostaszewski

„Wespół w zespół”

Zebrały się Mamy uczniów z klasy piątej (wychowawczyni: Dorota Kolasa) oraz zaprzyjaźnione z nimi aktywne panie z Koła Gospodyń Wiejskich w Platerowie, zaangażowały swe dzieci i przygotowały potrawy z kapustą w nazwie na podsumowanie projektu „Z kądzielą. Motywy podlaskie w województwie mazowieckim” (dofinansowanie Samorząd Województwa Mazowieckiego).
Za pomoc szkole, pomysłowość w działaniu, współpracę… i smak należą się BRAWA!

 

 

 
A.Z.Z.
fot. M. Szysz

„Real English Lessons”

W ramach International Education Week (inicjatywa amerykańskiego Departamentu Stanu i Departamentu Edukacji, mająca na celu promowanie programów wymiany międzynarodowej i zachęcanie do uczestniczenia w nich, dzielenia się swoją wiedzą i doświadczeniami), gościliśmy w naszej szkole dwóch profesorów z United States Air Force Academy z Colorado Springs.
Chad Austin i Shawn McKelvy wszystkim uczniom: i pierwszakom, i siódmakom, i gimnazjalistom opowiedzieli o szkolnictwie w USA, uniwersytecie, który reprezentują, popularnych programach i grach komputerowych, typowych dla Amerykanów sportach oraz przedstawili w formie prezentacji miejsca, z których pochodzą, swoje rodziny oraz doświadczenia z pobytu w Polsce.
Spotkania przebiegały w sympatycznej atmosferze, podczas której niektórzy uczniowie wykazali się odwagą w posługiwaniu się językiem angielskim oraz ciekawością świata, co zauważyli i pochwalili profesorowie (!). Nie obyło się bez pytań o ulubione potrawy, gry komputerowe i hobby. W skutecznym zrozumieniu treści przez Gości przekazywanych uczniów wspierały nauczycielki języka angielskiego: Agnieszka Omelańczuk i Alicja Zienkiewicz- Zielińska.
Uradowani z pierwszego w życiu spotkania z obywatelami Stanów Zjednoczonych uczniowie klas I-III zaśpiewali Gościom piosenkę „Run Giraffe!”, podarowali rysunki prezentujące typowe dla naszego kraju elementy (godło, bocian, żubr) oraz skrócone wersje obrazkowego słownika polsko – angielskiego. Starsi uczniowie, np. Aleksandra, Marcin i Kordian z klasy siódmej - recytowali wiersze po angielsku oraz rozegrali „turniej” tenisa stołowego Polska – USA.
Chad i Shawn zachwycili się galerią sztuki współczesnej, dorobkiem projektowym naszej szkoły, pracami plastycznymi dzieci oraz samymi uczniami.
Zadowolenie obu stron (Gości i uczniów) jest dla mnie - sprawczyni wydarzenia – miarą sukcesu. Cieszę się, że mała, wiejska szkoła na „dalekim wschodzie” jest miejscem, do którego z ciekawością przyjeżdżają i z zadowoleniem wyjeżdżają wolontariusze  Fulbright Foundation USA.

 

 

 

 

 

A.Z.Z.
fot. M. Szysz, A.Z.Z.

Kiermasz

Po raz kolejny ZPO zorganizowało Kiermasz Bożonarodzeniowy przed Kościołem Podwyższenia Krzyża Świętego w Platerowie. Mieliśmy okazję zaprezentować wyroby powstałe na zajęciach plastycznych, technicznych i świetlicy. Bardo miło było nam po raz kolejny spotkać sie z zainteresowaniem i wsparciem mieszkańców Platerowa, którzy ochoczo kupowali nasze rękodzieło. Zarobione pieniądze przeznaczone będą na materiały, z których wykonamy kolejne rękodzieło o tematyce tym razem wielkanocnej. Kiermasz kontynuujemy w budynku ZPO w Platerowie. Zapraszamy do zakupu. 

 

 

 

 

Zaproszenie

ZAPROSZENIE

Nauczyciele i uczniowie

Zespołu Placówek Oświatowych w Platerowie serdecznie zapraszają na Kiermasz Bożonarodzeniowy, który odbędzie się

dn. 10 grudnia 2017r.

w godz. 9.00 – 13.00

przy kościele w Platerowie.

  Zapraszamy!!!

Przygotowania do kiermaszu

Kiermasz bożonarodzeniowy odbędzie się już w tę niedzielę, czyli 10.12.2017r. przed kościołem w Platerowie. Przygotowania idą pełną parą! Tuż przed finałem pracujemy intensywnie dzień w dzień. Zapraszamy wszystkich do zakupu!

 

 

 

 

 

 

Współpraca z Caritas

21 listopada 2017r. o godz. 9:30, na dwóch godzinach lekcyjnych – dla klas III - VI oraz VII, II, IIIa i IIIb gimnazjum odbyło się spotkanie z paniami: Marią Smorczewską i Moniką Gawrońską z Caritasu Diecezji Drohiczyńskiej.
Pierwsza z pań wyjaśniła nazwę Caritas i jego logo oraz opowiedziała o akcjach i dziełach charytatywnych prowadzonych przez tą organizację. Należą do nich: „Tornister pełen uśmiechów”, „Wigilijne dzieło pomocy dzieciom”, „Jałmużna wielkopostna”, rozprowadzanie świec wigilijnych i zniczy przed uroczystością Wszystkich Świętych, toreb ekologicznych w adwentowej akcji „Od serca” oraz baranków wielkanocnych.
Pieniądze za sprzedane przedmioty są przeznaczone na materialną pomoc ubogim ludziom w naszej diecezji.
Poza tym Caritas wspiera ubogich w innych krajach. Organizuje specjalne zbiórki rzeczy i pieniędzy dla ludzi dotkniętych klęskami żywiołowymi w Polsce i na świecie, a także ofiarom wojen, np. w Syrii. Dla dzieci z rodzin w trudnej sytuacji materialnej organizowane są ferie zimowe i kolonie w okresie wakacji.
Koła Caritas przy parafiach organizują koncerty, bale i konkursy charytatywne mające na celu zebranie funduszy dla potrzebujących.
W wielu miastach znajdują się świetlice Caritasu dla dzieci w ubogich rodzin oraz świetlice terapeutyczne dla niepełnosprawnych. Ich działalność, tak jak w/w dzieł i zachęciły młodzież i dzieci do pomocy w rozprowadzaniu świec wigilijnych, zniczy i baranków wielkanocnych oraz do włączenia się w wolontariat.
Druga z pań – Monika Gawrońska opowiedziała o zdrowym i racjonalnym odżywianiu się, a także rozsądnym kupowaniu żywności. Podpowiedziała sposoby wykorzystywania resztek jedzenia do sporządzenia innych dań. Ta część pogadanki odbyła się w formie prezentacji.
Na koniec goście z Caritasu ofiarowali dzieciom w prezencie „smycze” na klucze z adresem i logo Caritasu.

 

 

„Zniecierpliwieni”

W ramach International Education Week - inicjatywy amerykańskiego Departamentu Stanu, który zachęca do organizowania wydarzeń, mających na celu promocję edukacji w USA, programów wymiany międzynarodowej, dzielenia się wiedzą i doświadczeniem przybędą do nas profesorowie z amerykańskich uczelni, by po angielsku (!) opowiedzieć nam m.in. o kraju, szkolnictwie, zwyczajach i obyczajach panujących w Ameryce.

We are looking forward…

 

A.Z.Z.

„Z czułością do własnych miejsc”

„Cały ten opis ma już dziś wartość historyczną” - czytamy w komentarzach Dariusza Kazuna do solarigrafii Platerowa, które powstały w projekcie "Jaki znak twój ?", realizowanym przez Nadbużańskie Stowarzyszenie Oświatowo – Ekologiczne „Mężenin”.

Do rąk mieszkańców gminy i okolic trafił przewodnik prezentujący istotne dla regionu obiekty (dom, szkoła i kościół w Platerowie, dworek w Puczycach, pałac w Hruszniewie, dwór w Mężeninie, kościół, cmentarz i wiatrak w Chłopkowie, kaplica w Lipnie, kościół i pomnik w Górkach, dwór i kościoły w Ruskowie), uwiecznione na zdjęciach wykonanych techniką, która młodzieży uczestniczącej w projekcie została przybliżona podczas warsztatów z Danielem Ludwiczukiem, a o której pomysłodawczyni projektu, Maria Daszko tak pisze: „to rzadko stosowana metoda fotografowania. Tyleż trudna, co fascynująca, wręcz magiczna. Obraz zyskuje się poprzez kilkumiesięczne naświetlanie materiału światłoczułego w „aparacie” wykonanym z metalowej puszki.”
„Aparaty – puszki” umieszone przez młodzież w istotnych (zdaniem mieszkańców gminy) miejscach, dały obraz, który zmusza do refleksji i zadziwia.
Powstał oryginalny i atrakcyjny materiał promujący gminę z jej artefaktami.


Projekt otrzymał dofinansowanie z Fundacji Banku Zachodniego WBK.

 

A.Z.Z.
fot. zasoby NSO-E „Mężenin”

„Nagromadzenie debiutów”

Pierwszy raz Nadbużańskie Stowarzyszenie Oświatowo – Ekologiczne „Mężenin” zorganizowało sympozjum naukowo – artystyczne w ramach projektu „Drohobycz-fizjonomia  losu i życia”. Co więcej, miejscem sympozjum był po raz pierwszy: Drohobycz.

Uczestnicy wydarzenia - artyści i nauczyciele - sympatycy prozy Schulza, zbierali materiał o byłych mieszkańcach, ich historiach i obiektach do subiektywnego przewodnia, a także tworzyli obrazy i rzeźby inspirowane  „miastem rafinerii, artystów i adwokatów”.

16 listopada  ich wariacje nt. „półtora miasta”  po raz pierwszy zobaczyli goście na wystawie w siemiatyckiej synagodze - jednym z budynków Siemiatyckiego Ośrodka Kultury. 

Stowarzyszenie w taki sposób zorganizowało  wernisaż, że każdy ze zwiedzających wyjechał bogatszy. Jedni nasycili się strawą duchową, jaką było: obcowanie ze sztuką i rozmowy z artystami, którzy dzięki Danielowi Ludwiczukowi i Marii Daszko licznie przybyli na swą (i kolegów) wystawę. Innych zadowoliła dawka muzyki, jaką zapewnił chór z Platerowa, który tego dnia przeszedł chrzest bojowy i zadebiutował jako: „Czerwone korale”  pod dyrekcją Grzegorz Szymanka. Byli tacy ( i nie stanowili mniejszości), którzy o naszym istnieniu pojęcia nie mieli… Jeszcze inni nasycili się przygotowanymi na tę okoliczność potrawami, na potrzeby wydarzenia nazwanymi „bubliczkami”, jakie przygotowała zaprzyjaźniona ze stowarzyszeniem kucharka, która pierwszy raz zrobiła to danie na pierwszy w swym życiu wernisaż.

Zdjęcia wykonane przez Daniela Ludwiczuka w Drohobyczu również po raz pierwszy zostały pokazane postronnym. Do tego momentu o chwilach na fotografii utrwalonych wiedzieli tylko uczestnicy sympozjum.

Przewodnik „Drohobycz - fizjonomia losu i życia” tego wieczoru rozdawany gościom to także efekt projektu i debiut literacki dwóch nauczycielek ze szkoły w Platerowie. Jest o tyle cenny, że pośród subiektywnych spostrzeżeń autorek znalazły się w nim reprodukcje dzieł takich twórców jak: Sylwester Ambroziak, Jadwiga Bardyszewska, Lech - Tadeusz Karczewski, Dominika Lewandowicz, Daniel Ludwiczuk, Weronika Ludwiczuk, Mikołaj Malesza, Ewelina Siemieniuk, Iza Staręga oraz Antoni Wróblewski.

Na wernisażu było gwarno i swojsko, tak jak w Drohobyczu.

Projekt dofinansowano ze środków MHP w ramach Programu „Patriotyzm Jutra”.

 

 

 

A.Z.Z.

fot. D. Ludwiczuk

„Misje”

W listopadzie odbyło się w naszej szkole spotkanie z przedstawicielami Seminaryjnego Koła Misyjnego z Drohiczyna.

Dwaj klerycy przestawili - najpierw najmłodszym dzieciom, potem młodzieży - ideę misji jako niesienie pomocy duchowej i materialnej potrzebującym, począwszy od najbliższego otoczenia. Przybliżyli postawę misjonarzy, ich pracę i nasze zobowiązanie płynące z przynależności do Kościoła.

A. Obrępalska

,,Czy to jutro, czy też dziś wszystkim jest potrzebny miś”.

    24 listopada w naszej szkole zorganizowano obchody Święta Pluszowego Misia.

Mimo coraz nowocześniejszych zabawek moda na misie nie przemija, o czym wiedzą dzieci z klasy I i II. W piątek, 24 listopada przyszły do szkoły ze swymi pluszowymi ulubieńcami, aby uczcić ich święto.

  Uczniowie poznali historię powstania święta, przypomnieli najpopularniejsze misie- bohaterów literackich i filmowych. Z dużym zaangażowaniem uczestniczyli w misiowych zabawach, z uwagą słuchali fragmentów książek o Kubusiu Puchatku i misiu Uszatku. Na zakończenie uczestnicy spotkania wykonali portrety swoich ulubieńców.

    Było wesoło, przyjemnie i kolorowo.

 

 

 

 

 

„O kiszeniu kapusty”

Skąd bierze się kiszona kapusta podawana przez mamę do „schabowego” i ziemniaków na obiad? I dlaczego babcia mówi, że „jest bardzo zdrowa.”?

Z takimi pytaniami klasy: piata i siódma wraz z opiekunami: Bożeną Niedziółką, Dorotą Kolasą i Pawłem Ostaszewskim udały się na warsztaty do gospodarstwa Państwa Kęclów w Ostromęczynie. Uczniowie poznali proces kiszenia kapusty od główki na polu do potrawy na talerzu oraz doświadczyli ciężkiej pracy rolnika i producenta żywności.

Najpierw na polu wycinali kapustę i ładowali ja na wóz, którym zebrane warzywo zostało przewiezione na „halę produkcyjną”. Tam pod czujnym okiem opiekunów oraz z pomocą gospodarzy - specjalistów w swej dziedzinie - szatkowali kapustę, korzystając z tradycyjnych narzędzi (drewniana szatkownica, nóż) oraz nowoczesnego sprzętu. Nie obyło się bez podjadania świeżych liści oraz degustacji produktu z wcześniejszego kiszenia.

Do warsztatów doszło w ramach projektu „ Z kądzielą. Motywy podlaskie w województwie mazowieckim.” - dofinansowanego przez Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego.

 

 

A.Z.Z.

fot. D. Kolasa, P. Ostaszewski

„Przykład dobrej komunikacji”

Na korytarzu szkolnym pojawiły się prace, które powstały podczas Street Artu we Lwowie w ramach projektu „Sztuka komunikacji”, realizowanego przez Nadbużańskie Stowarzyszenie Oświatowo - Ekologiczne „Mężenin” i szkołę Diwoswit w Małej Biłozierce na Ukrainie. Obok prac plastycznych można zobaczyć fotografie  dokumentujące działania polsko - ukraińskie opatrzone komentarzami - refleksjami uczestników: „Śpiewanie, tańczenie-buduje porozumienie.”, „Języki obce łatwo oswoić w kontakcie z obcokrajowcem”, „Komunikacja jest siecią”.

Projekt otrzymał dofinansowanie z Polsko-Ukraińskiej Rady Wymiany Młodzieży z dotacji Ministra Edukacji Narodowej.

 

 

A.Z.Z.

         fot. M. Szysz, A.Z.Z.

„Nauczyli mnie mnóstwa mądrości”

Wyjątkowe nagromadzenie uroczystości (konkursy, benefis „Pasieki”, projekty: „Sztuka komunikacji”, „Drohobycz – fizjonomia losu i życia”, „Jaki znak twój?”, „Z kądzielą”, „Akademia Zrównoważonego Rozwoju”), w październiku - spowodowało, że wśród zdań wielu zagubiła się informacja o Dniu Nauczyciela. A przecież był taki dzień i obchodzono go uroczyście…

Klasa piąta pod opieką Pawła Ostaszewskiego i z pomocą Jolanty Ostaszewskiej opowiedziała o  „Komisji nad Edukacją Młodzi Szlacheckiej Dozór Mającej” oraz  wystawiła uwspółcześnioną wersję „Kopciuszka”, w której gościnnie zagrali nauczyciele: Bożena Niedziółka, Agnieszka Agapow i Andrzej Wojtczuk; dom Kopciuszka oraz salę balową stworzyła Ewelina Siemieniuk. Przedstawiciele trzeciej klasy (opiekun: Grażyna Stasiuk): Szymon, Natalia, Gabriela i Michał zaprezentowali utwór „Nauka” J. Tuwima, a Klaudia i Oliwia z klasy czwartej wyśpiewały nam życzenia. Grał Grzegorz Szymanek.

Na zakończenie uroczystości Dyrektor Maria Daszko wręczyła Grzegorzowi Szymankowi, Annie Chwedoruk, Małgorzacie Sujkowskiej, Grażynie Stasiuk oraz Alicji Zienkiewicz – Zielińskiej „Nagrody Dyrektora” za „osiągnięcia w pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej”.

 

 

 

 

 

A.Z.Z.

fot. M. Szysz

„Raduje się serce, raduje się dusza”

Najpierw o 99. rocznicy odzyskania niepodległości opowiedziały (w formie prezentacji) uczennice klasy IIIa: Gabriela Dziuban, Natalia Mularzuk, i Magdalena Zaleska. Potem (zgodnie z tradycją) uczniowie od klasy pierwszej szkoły podstawowej do trzeciej gimnazjum oraz nauczyciele i pracownicy śpiewali  pieśni patriotyczne.

Uroczystość przygotowali Maciej Zieliński i Grzegorz Szymanek. Salę udekorowała Ewelina Siemieniuk.

 

 

A.Z.Z.

fot. M. Szysz

„Raduje się serce, raduje się dusza”

Najpierw o 99. rocznicy odzyskania niepodległości opowiedziały (w formie prezentacji) uczennice klasy IIIa: Gabriela Dziuban, Natalia Mularzuk, i Magdalena Zaleska. Potem (zgodnie z tradycją) uczniowie od klasy pierwszej szkoły podstawowej do trzeciej gimnazjum oraz nauczyciele i pracownicy śpiewali  pieśni patriotyczne.

Uroczystość przygotowali Maciej Zieliński i Grzegorz Szymanek. Salę udekorowała Ewelina Siemieniuk.

A.Z.Z.

fot. M. Szysz

PAMIĘTAMY

Uczniowie kl.I i kl.II jak co roku wybrali się na cmentarz, aby zapalić znicze na grobach zmarłych nauczycieli, pracowników szkoły, a także na grobie nieznanego żołnierza. Ich pamięć uczcili minutą ciszy i krótką cichą modlitwą.

 

 

„Komunikowali się”

Czy ludzie, którzy  różnią się wiekiem i wykształceniem, pochodzą z dwóch kultur, „postawieni” w   sytuacji nieznanej -  będą potrafili zrozumieć się i doprowadzić do zrealizowania działania  artystycznego? Czy dadzą radę przedyskutować proces i wyciągnąć wnioski, dobrze się przy tym bawiąc? Czy zaangażują w swą akcję lokalną społeczność?

Sprawdzić to postanowiły dwie zaprzyjaźnione ze sobą instytucje: Nadbużańskie Stowarzyszenie  Oświatowo – Ekologiczne „Mężenin” z Platerowa oraz szkoła „Diwoswit” z Małej Biłozierki na Ukrainie. Doszło do międzynarodowego spotkania młodzieży i dorosłych we Lwowie w ramach projektu „Sztuka komunikacji”. Odbyły się warsztaty z psychologiem oraz cykl akcji streetartowych, których celem było rozwinięcie umiejętności komunikacyjnych i pracy w grupie  oraz myślenia twórczego.

         Działania przebiegały w zespołach mieszanych narodowościowo i wiekowo, komunikowano się po angielsku, rosyjsku, ukraińsku i polsku, a przede wszystkim poprzez sztukę: śpiew, muzykę, taniec, malarstwo i formy przestrzenne.

Projekt otrzymał dofinansowanie z Polsko-Ukraińskiej Rady Wymiany Młodzieży z dotacji Ministra Edukacji Narodowej.

 

 

 

 

 

A.Z.Z.

fot. D. Ludwiczuk

Strona 4 z 16