Wydarzenia

„Naukowa epidemia, czary mary i alchemia”

26 maja szkoła podstawowa i chętni uczniowie gimnazjum mieli okazję uczestniczyć w pokazie „Zaelektryzowani”, który poprzez ciekawe eksperymenty zachęcał odbiorców do naukowego postrzegania świata oraz rozbudzał ciekawość poznawczą. Animatorzy przeprowadzali na scenie efektowne doświadczenia dopuszczając publiczność do pomocy, interakcji lub wspólnego wyjaśniania zaistniałych efektów, udowadniając, że wszystko co nas otacza jest nauką.

Zbadana została siła grawitacji i siła odśrodkowa. Wspólnie sprawdzano dlaczego piłki lewitują, wytwarzano wiry wodne w butelkach oraz przeprowadzono zawody w ich tworzeniu.
Zaobserwowano wpływ helu na zmianę głosu, spowodowaną różnym rozchodzeniem się dźwięku w gazach. Ciekawość uczniów przyciągnęła rura Bernoullego oraz doświadczenia z butanem.
Doświadczenia poruszały zagadnienia dotyczące właściwości niektórych gazów m.in. butanu, wodoru, dwutlenku węgla. Zwrócono uwagę na ich zastosowanie, bezpieczne obchodzenie się z nimi oraz ewentualne skutki nieostrożności.

Oto krótka fotorelacja.

 

 

 

 

Dorota Kolasa

„Warsztaty w Kuligowie”

Skansen w Kuligowie powstał w 2000r. „z myślą o zachowaniu ginących we współczesnym świecie desygnatów dawnej polskiej wsi”. Motywem przewodnim miejsca jest „nadbużańska kultura ludowa i ziemiańska” z przełomu XIX i XX wieku. „Skansen oprócz pełnienia roli edukacyjnej oraz zachowania ducha polskiej wsi jest miejscem przyjaznym dla artystów i osób związanych z terenami nadbużańskimi”, a ponieważ Platerów leży w obszarze Parku Krajobrazowego Podlaski Przełom Bugu i wśród przyjaciół Stowarzyszenia mamy artystów (Dominika Lewandowicz, Daniel Ludwiczuk), którzy w Kuligowie bywali, zdecydowaliśmy się  do skansenu skierować swe kroki.

Projekt „Z kądzielą” (Samorząd Województwa Mazowieckiego) zakłada popularyzowanie wśród dzieci, młodzieży i dorosłych mieszkańców Platerowa tradycji Podlasia i Mazowsza, więc miejsce takie jak Kuligów, było dla nas idealne do przeprowadzenia warsztatów artystycznych.

Uczestnicy zajęć pod opieką specjalistów wykonali miski gliniane i ceramiczne koguty, malowali lub filcowali na sucho ludowe motywy na torbach i na koszulkach. Upodobali sobie ptaki-jako motyw przewodni warsztatów.

  

 

 

 

 

Dzieci tak wczuły się w klimat miejsca, że w strojach ludowych wypożyczonych od Zespołu Pieśni i Tańca „Pasieka” z Platerowa wdzięcznie poruszały się po skansenie, a ich zadumę na progu chaty czy zaciekawienie przy kołowrotku „z kądzielą” podpatrzyła Ewelina Siemieniuk. Powstały piękne fotografie.

 

 

Warsztaty w Kuligowie były bardzo pracowicie spędzonym czasem.

 

 

A.Z.Z.

fot. E. Siemieniuk, A.Z.Z.

„Puszki na wagę złota”

Okazuje się, że ani po kawie, ani po herbatnikach, ani nawet po wodzie kolońskiej taty - puszek nie należy wyrzucać! Warto zrobić z nich camera obscura i zawiesić w wybranym przez siebie miejscu.

Na efekt trzeba poczekać kilka miesięcy… 

Zrobili tak uczestnicy projektu „Jaki znak twój?” (Fundacja Banku Zachodniego WBK) i teraz takie cuda można podziwiać w naszej szkole:

  

 

A.Z.Z.

fot. uczestnicy projektu „Jaki znak twój?” i Daniel Ludwiczuk

„Na zdrowie!”

Lokalne produkty (chleb i ser) oraz przyniesione przez dzieci warzywa i owoce posłużyły za bazę do zdrowych napojów i przekąsek, które z inicjatywy Doroty Kolasy i Bożeny Niedziółki powstały podczas Dnia Dziecka.
Rąk do pracy nie brakowało, a i tak „zielony sok” znikał w mgnieniu oka.

 

 

 

 

„Zajęcia ze służbami mundurowymi”

Dzień Dziecka obfitował w wydarzenia ciekawe i pouczające. Podobnie jak w minionym roku szkolnym z zaproszenia do szkoły na zajęcia z dziećmi skorzystali przedstawiciele służb mundurowych z naszego powiatu.   

Wśród Gości pojawili się pracownicy Nadleśnictwa Sarnaki, którzy mówili o rosnącej populacji lisa w naszych lasach i problemie z kornikiem drukarzem, podinspektor ds. obronnych, OC i ZK w Starostwie Powiatowym w Łosicach Roman Kasprowicz, który udzielił informacji nt. zachowania się w sytuacjach niebezpiecznych,  przedstawiciele Komendy Powiatowej Policji w Łosicach, którzy pozwolili zasiąść dzieciom w wozie policyjnym oraz przeprowadzili akcję przeciwko dopalaczom, strażacy z  Ochotniczej Straży Pożarnej w Lipnie, którzy – podobnie jak policjanci-do zapoznania się z wnętrzem swego wozu zachęcali, a także przedstawiciel KRUS Łosice, który przypomniał o bezpieczeństwie podczas prac na wsi.

Na placu przed szkołą było gwarno, a dzieci wyglądały na usatysfakcjonowane z mądrze przygotowanej atrakcji.

  

 

 

 

A.Z.Z.

fot. M. Wielogórska

„Alicja w Krainie Czarów”

Dziwiło się wielu, gdy na zajęciach świetlicowych, po lekcjach czy w bibliotece nauczycielki i uczennice szyły. „A co to?”, „Do czego?”- pytano. Zastanawiające były sytuacje, gdy po szkolnym korytarzu przemykały opiekunka koła teatralnego, nauczycielka plastyki czy pani z biblioteki z kapeluszem w rękach, parasolką czy talią kart niezwykłych rozmiarów. Miały jakieś sekrety, kreatywne spotkania w czytelni ze sobą i  z uczniami.

Po miesiącach kilku tych dziwnych zachowań, niektórzy nauczyciele wtajemniczeni już w dziejące się sytuacje, służyli pomocą: dołączyli do szwaczek, dokonywali korekty tekstu, udostępniali sale, by wspomniane „spotkania” odbywać się mogły w przestrzeni większej niż czytelnia.  

Wreszcie, po roku prac: nad scenografią, ze scenariuszem i aktorami- oczom dzieci, młodzieży i dorosłych obecnych na Dniu Dziecka ukazała się „Alicja w Krainie Czarów”! Przedstawienie zachwyciło! Były dobrze zagrane role, solidnie zbudowane postacie pośród misternie wykonanych kwiatów i serc.

Agnieszka Agapow, opiekun szkolnego koła teatralnego dziękuje wielu osobom za wkład w powstanie tegoż dzieła; są wśród nich:

aktorzy: Aleksandra Zielińska i Paulina Raczyńska (Alicja), Wiktoria Pływacz, Kalina Kondraciuk, Marika Bareja, Wiktoria Mariańska, Natalia Dec, Zuzanna Stępnik, Jakub Pływacz, Szymon Dec i Mikołaj Czerka;

nauczyciele: Ewelina Siemieniuk (scenografia, kostiumy, charakteryzacja),Anna Tkaczuk (szycie, klejenie, poprawki kostiumów, monitowanie scenografii), Bożena Niedziółka (szycie elementów scenografii),  Alicja Zienkiewicz- Zielińska(konsultacje-scenariusz), Tomasz Chatkiewicz (udostępnienie sali gimnastycznej);

Dyrekcja i wszyscy nauczyciele, którzy wyrozumiale podeszli do szaleństwa teatralnego (cierpliwość, zwalnianie na próby z lekcji);

dzieci, młodzież oraz wszyscy, którzy przyczynili się do powstania przedstawienia!

 

 

 

 

A.Z.Z.

fot. M. Wielogórska

Festiwal Języków Obcych

Nauka języków obcych może być zabawą i procesem przynoszącym wiele korzyści i radości. Dlatego podczas Dnia Dziecka, odbył się w naszej szkole po raz kolejny Festiwal Języków Obcych. Każda klasa miała za zadanie przygotować prezentację o kraju, który sąsiaduje z Polską lub, w którym zamieszkuje dużo Polaków, a także dowolny występ związany z tym krajem. Klasy przygotowały piosenki, przedstawienia, degustację dań, quizy i krzyżówkę.

  

 

 

M. Wielogórska

Ogłoszenie

Ogłoszenie


Zakończenie roku szkolnego odbędzie się


23 czerwca 2017r. (piątek) o godz. 9.00


dla WSZYSTKICH UCZNIÓW


szkoły podstawowej i gimnazjum.


„Z kądzielą”

Chór, który opanuje śpiewanie w dwugłosie pieśni ludowych z obszaru województwa mazowieckiego, warsztaty artystyczne w skansenie w Kuligowie dla dzieci i młodzieży z naszej szkoły, podczas których młode pokolenie zapozna się z charakterystyczną dla Mazowsza i Podlasia architekturą, wzornictwem użytkowym i ozdobnym oraz wykona prace inspirowane sztuką ludową (rzeźby, naczynia), a także jesienna wieczornica „Z kądzielą” to niektóre z zakładanych rezultatów projektu, jaki realizuje Nadbużańskie Stowarzyszenie Oświatowo-Ekologiczne „Mężenin” dzięki wsparciu Samorządu Województwa Mazowieckiego. 

Projekt „Z kądzielą. Motywy podlaskie w województwie mazowieckim” ma na celu zainicjowanie cyklu działań (chór, warsztaty ludowe, uprawa lnu, spotkania społeczności lokalnej) podtrzymujących w profesjonalnych, żywych formach elementy tradycji podlaskich oraz budowanie komunikacji międzypokoleniowej np. przy uprawie lnu.

A po wykonaniu prac pielęgnacyjnych przy lnie zasianym w naszym szkolnym ogródku uczniowie od klasy czwartej do drugiej gimnazjum udadzą się na warsztaty do Kuligowa.

 

 

M.D.
A.Z.Z.
fot. A.Z.Z.

„Wizyta studyjna w Brukseli”

W nagrodę za dobre wyniki w konkursie „Wiedzy o Parlamencie Europejskim” organizowanym przez Biuro Poselskie Posła do Parlamentu Europejskiego Julii Pitery grupa uczniów gimnazjum (Gabriela Dziuban, Natalia Trochimiuk, Katarzyna Jędruszuk, Elwira Truszkowska i Kacper Harasimiuk) wraz z nauczycielem wiedzy o społeczeństwie Maciejem Zielińskim udała się na wyjazd studyjny do Brukseli. 

„Po drodze” do Parlamentu młodzież miała okazję zobaczyć Antwerpię, a tam Katedrę Najświętszej Marii Panny (jedna z najwyższych budowli sakralnych na świecie), dworzec kolejowy Antwerpen-Centraal, który uchodzi za jeden z najpiękniejszych dworców kolejowych świata, średniowieczny Zamek Het Steen i Rynek. W stolicy Belgii spędziła czas na Wielkim Placu, będącym historycznym centrum miasta, widziała Ratusz i jeden z symboli miasta – fontannę Manneken Pis. W Parlamencie spotkała się z Europosłanką Julią Piterą i wzięła udział w zajęciach studyjnych.
O swoich wrażeniach tak piszą uczestniczki: „31 maja odwiedziliśmy Parlament Europejski. Głównym punktem wizyty było spotkanie z Panią Julią Piterą. Pani Poseł opowiedziała nam o funkcjonowaniu Parlamentu, wręczyła każdemu upominek, a na koniec każdy mógł zrobić z Panią Julią Piterą zdjęcie.”, „Wycieczka do Belgii bardzo mi się podobała, ponieważ mogłam sprawdzić swe umiejętności językowe i zobaczyć wiele ciekawych miejsc. Dziękuję!”

 

 

 

 

A.Z.Z., uczennice kl.II
fot. M. Zieliński

„Co mi w duszy gra?"

Działania z fotografią w technice camera obscura realizowane podczas projektu „Jaki znak twój" (Fundacja Banku Zachodniego WBK) oraz ogromne zainteresowanie wśród uczniów programami do obróbki zdjęć spowodowały, że nauczycielka informatyki Jolanta Ostaszewska ogłosiła konkurs fotograficzny pt. „Co mi w duszy gra ?".

Uczniowie szkoły podstawowej i gimnazjum robili zdjęcia sobie, swemu ulubieńcowi lub fotografowali pejzaż, następnie udoskonalali kolorystykę lub przerabiali fotografię poprzez dodanie elementów typu: uszy, chmury czy króliki, stosując dowolny program.
Jury najbardziej doceniło prace: Magdaleny Oksiuty, Róży Harasim, Anny Kucińskiej, Aleksandry Zielińskiej i Natalii Częstochowskiej, a wszyscy uczestnicy otrzymali pamiątkowe dyplomy. Gratulujemy!

 

 
A.Z.Z.
fot. M. Wielogórska

„Nagroda w konkursie”

Pierwszy raz w Parlamencie Europejskim przedstawiciele Podlasia stanęli w 2003 r. Było to podczas projektu „Poszukiwanie cech wspólnych w dwóch oryginalnych regionach wiejskich” (Program Socrates-Comenius), realizowanego przez naszą szkołę we współpracy ze szkołą Sint – Aloysius College w Diksmuide (Belgia).

 

 

Następnie w maju 2005 r. uczniowie (15 osób) solidnie działający w Szkolnym Kole Europejskim pod opieką Marii Tylus - Wasiluk na zaproszenie eurodeputowanego Marka Czarneckiego pojawili się w Parlamencie w Strasburgu. Uczestnicy tak później o wyjeździe w Kronice Koła Europejskiego pisali: „Największe wrażenie wywarł na mnie Parlament Europejski", „Dzięki temu wyjazdowi jestem bogatszy o nową wiedzę historyczną, która pozwoli mi lepiej zrozumieć niektóre wydarzenia".
A teraz, po kilkunastu latach przerwy młodzież z Platerowa dzięki pomysłowości dyrektor Marii Daszko uczestniczy w wyjeździe studyjnym do Brukseli na zaproszenie europeseł Julii Pitery.
Wyjazd jest nagrodą w Konkursie Wiedzy o Parlamencie Europejskim organizowanym przez Biuro Krajowe Poseł do PE Julii Pitery.

A.Z.Z.
fot. archiwum ZPO w Platerowie

Narodziny lasu

Kolejny już raz wybraliśmy się do szkółki w Zabużu, w celu kontynuacji projektu „Narodziny Lasu”. Obserwowaliśmy postępy w rozwoju naszych sadzonek od ostatniej wizyty. Pod czujnym i fachowym okiem Pana Bazyla Kondratiuka wykonywaliśmy zabiegi pielęgnacyjne nad roślinami (pielenie i spulchnianie). Pan leśniczy oprowadził nas po całej szkółce dostarczając dużej porcji wiedzy. Oglądaliśmy i rozpoznawaliśmy młode siewki różnych gatunków drzew, charakterystyczne etapy wschodu, rozmawialiśmy też o metodach ochrony przed nadmiernym słońcem, czy niedoborem wody. Dowiedzieliśmy się o różnych sposobach pozyskiwania sadzonek, które prowadzą inne szkółki. Pan Bazyl mówił nam o trudnościach związanych z hodowlą, w tym wiosennych przymrozkach, których skutki mogliśmy sami obserwować. Były one widoczne szczególnie na kwaterze z sosną. Poznaliśmy również technikę produkcji kompostu do użyźniania poletek stosując torf i młode, skoszone zboże oraz sposób zapewnienia odpowiedniego pH dla poszczególnych gatunków młodych drzew i krzewów.
Na zakończenie wizyty, korzystając z uprzejmości gospodarza, zrobiliśmy sobie ognisko. W wyjeździe do szkółki uczestniczyli realizatorzy projektu, klasa VI szkoły podstawowej i IIa gimnazjum pod opieką Doroty Kolasy, Bożeny Niedziółki i Macieja Zielińskiego.
Oto krótka fotorelacja z naszego pobytu.

 

Początek wizyty. Poznajemy plan na dzisiejsze zajęcia.

  

Zabiegi pielęgnacyjne na naszym poletku hodowlanym.

Obserwujemy etapy wschodu brzozy.

Oglądamy młode siewki sosny z charakterystycznym kapturkiem na czubku.

Wschód siewek dębu.

Pan leśniczy opowiada nam jak zima i wiosenne przymrozki wpłynęły na siewki drzew.

 

Oglądamy zabiegi chroniące młode siewki.

Sadzonka sosny.

Poletko hodowlane.

Poletko z kiełkującym dębem.


Obserwacje na poletku.

Dowiadujemy się o metodzie produkcji kompostu.

Pan Bazyl opowiada nam o innych, niż widzieliśmy na szkółce metodach pozyskiwania sadzonek drzew i krzewów.

 

Styropianowy kaseton do pozyskiwania sadzonek i młoda sadzonka bukszpanu wyhodowana w nowej metodzie.

Dorota Kolasa

„O życiu dworskim i ziemiańskim”

Po zapoznaniu się z fragmentami utworu „Pan Tadeusz” A. Mickiewicza, w celu zdobycia informacji o znaczeniu i funkcjonowaniu dworów i majątków ziemiańskich w dawnej Polsce oraz po to, by zobaczyć, jak prezentowały się wnętrza ziemiańskie przełomu XIX i XX wieku, takie jak: kancelaria dworska, pokój pani domu, sypialnia, salon, jadalnia, kuchnia i łazienka – klasy: szósta szkoły podstawowej i pierwsza gimnazjum udały się do Muzeum Ziemiaństwa w Dąbrowie.
W sali konferencyjnej mieszczącej się w dawnej oficynie młodzież poznała historię miejscowości i zespołu dworsko-parkowego. Następnie uczestniczyła w warsztatach heraldycznych, na których omówione zostały poszczególne elementy herbu, jego geneza, podstawowe rodzaje, znaki heraldyczne i barwy. W części praktycznej młodzież projektowała herby swego rodu.
W parku przy dworze nasi uczniowie obejrzeli obiekty należące do części gospodarczej majątku: spichlerz, gołębnik, wędzarnię, pasiekę oraz ogród warzywny. Skonsumowali drugie „śniadanie na trawie” i udali się w drogę powrotną, z krótkim przystankiem w Korczewie.

 

 

 

 

A.Z.Z.
fot. A.Z.Z., A. Tkaczuk

„Zdejmowanie obrazów z natury”

Gdy „na całej połaci – śnieg” leżał, grupa uczniów z naszej szkoły pod kierunkiem artysty Daniela Ludwiczuka i pod opieką nauczycieli i przedstawicieli Nadbużańskiego Stowarzyszenia Oświatowo-Ekologicznego „Mężenin”: Bożeny Niedziółki i Grzegorza Szymanka zawiesiła „w Lipnie przy kapliczce, na drzewie w parku w Mężeninie oraz pod szkołą i na cmentarzu w Ruskowie” aparaty fotograficzne camera obscura, realizując w ten sposób element projektu „Jaki znak twój?” (Fundacja Banku Zachodniego WBK, konkurs Bank Ambitnej Młodzieży).

A kiedy „zapachniało, zajaśniało” wiosną, specjalista w dziedzinie solarigrafii, Daniel Ludwiczuk zarządził aparatów zdejmowanie. Ku zadziwieniu uczestników projektu – kilku urządzeń brakowało… Siła wiatru czy ingerencja ludzka to sprawiła?
Mimo kilku ubytków - zebrano pokaźny materiał fotograficzny. Trwają prace nad wywołaniem i obróbką zdjęć.

 

 


A.Z.Z.
fot. D. Ludwiczuk

„Majowa rocznica”

Pojęcia : „Państwa Osi”, „kampania wrześniowa” czy  „dziwna wojna”  przypomnieliśmy sobie w pierwszej części  apelu poświęconego 72. rocznicy zakończenia II wojny światowej.

 

Następnie – w części drugiej- klasy (od trzeciej szkoły podstawowej do trzeciej gimnazjum), posługując się instrukcją (rozumienie tekstu czytanego)  i znajomością kierunków (zastosowanie wiedzy w praktyce) poruszały się po terenie szkolnym w poszukiwaniu ukrytych wcześniej przez nauczyciela historii zagadek, których prawidłowe rozwiązanie w czasie 15min. dawało grupie zwycięstwo. 

 

Działanie przygotował, koordynował i w roli prelegenta wystąpił Maciej Zieliński.

A.Z.Z.

„Witaj, majowa jutrzenko!”

O strajkach w Chicago, obchodach 1 Maja w czasach PRL-u, symbolice barw na fladze Polski, roli konstytucji w funkcjonowaniu państwa oraz o okolicznościach uchwalenia Konstytucji 3 Maja opowiedział zebranym na sali gimnastycznej nauczycielom i uczniom naszej szkoły Maciej Zieliński na apelu z okazji świąt majowych, w tym 226. rocznicy uchwalenia Konstytucji 3 Maja.

 


Następnie rozumienie tekstu czytanego, słuchanie, a przede wszystkim wiedza o początkach i znaczeniu świąt obchodzonych w naszym kraju w dniach 1-3 maja została sprawdzona przez prowadzącego w formie quizu.
Wyniki zadowoliły i uczestników, i nauczyciela.

 

 

A.Z.Z.
Fot. M. Wielogórska

„Czyste powietrze – zdrowy człowiek”

27 kwietnia, kolejny już raz w naszej szkole odbył się apel z okazji Dnia Ziemi. Tegoroczna tematyka dotyczyła przyczyn i skutków zanieczyszczenia powietrza. W ramach tych obchodów, kółko teatralne Pani Agnieszki Agapow wystawiło przedstawienie pt. „Fatalna ósemka”, gdzie młodzi ekolodzy urządzili sobie pikietę pod Agencją Ochrony Środowiska.

 

Uczennice III klasy gimnazjum w formie prezentacji przedstawiły podstawowe wiadomości o zanieczyszczeniach powietrza i ich wpływie na zdrowie człowieka i przyrodę.

 

Każda klasa Szkoły Podstawowej i Gimnazjum zaprezentowała publicznie swój „List otwarty” do różnych osób i instytucji.

 

 

 

Klasa II b gimnazjum przedstawiła sprawozdanie z przeprowadzonego przez siebie badania stopnia zanieczyszczenia powietrza w najbliższej okolicy naszej szkoły.

 

Oglądaliśmy film dotyczący smogu w Polsce. Starsi koledzy zrobili pokaz doświadczeń dotyczących właściwości fizycznych i chemicznych powietrza.

 

 

Były także konkursy dla młodszych i starszych uczniów.

 

Komisja oceniła prace konkursowe takie jak: wspomniany wcześniej list dla ziemi, plakat i przedmiot ekologiczny tzw. „truciciel powietrza”.

 

 

Wygrała klasa VI Szkoły Podstawowej. Wszystkie inne klasy przygotowały się także bardzo starannie do tego wydarzenia. Za co nauczycielom i uczniom dziękuję. Wydarzenie to było możliwe do przeprowadzenia dzięki współpracy wielu nauczycieli między innymi A. Agapow, A. Tkaczuk, J. i P. Ostaszewscy. Za co bardzo dziękuję.

Bożena Szoplewska 

Drohobycz - "fizjonomia losu i życia"

Do  Drohobycza-miasta, które przez wieki było ważne dla polskiej historii i kultury, a które jego mieszkaniec Bruno Schulz tak opisał: „Tam, gdzie mapa kraju staje się już bardzo południowa, płowa od słońca, pociemniała i spalona od pogód lata, jak gruszka dojrzała-tam leży ona, jak kot w słońcu-ta wybrana kraina, ta prowincja osobliwa, to miasto jedyne na świecie”, wybiera się na sympozjum historyczno – artystyczne reprezentacja Nadbużańskiego Stowarzyszenia Oświatowo Ekologicznego „Mężenin”.

W konferencji wezmą udział nauczyciele z naszej szkoły i artyści (fotografik, malarz, rzeźbiarz, performer) stale współpracujący z NSO-E „Mężenin” przy wszelkiego rodzaju wydarzeniach. Zbiorą informacje o byłych mieszkańcach, zdarzeniach i obiektach „miasta rafinerii, artystów i adwokatów”, wypracują materiał do przewodnika po tym mieście oraz  wykonają fotografie, obrazy i rzeźby prezentujące zapomniane bogactwo miejsc i ludzi. 

Przewodnik i wystawa mają  pokazać, że Polska umiała być wielokulturowa, wieloetniczna i  wielowyznaniowa oraz że jesteśmy spadkobiercami ludzi o wybitnych biografiach i dorobku, a opowieść o Drohobyczu ma walor uniwersalny poprzez piękno i tragizm w nim istniejące.

"Dofinansowano ze środków MHP w ramach Programu "Patriotyzm Jutra""

 

 

 

M.D.

A.Z.Z.

zdj. M. D., D. Ludwiczuk

Apel wielkanocny

 

 

 

 

Podczas apelu poznaliśmy zwycięzców konkursu na palmę wielkanocną. W wydarzeniu ogłoszonym przez artystkę Ewelinę Siemieniuk wzięło udział 24 uczniów z ZPO (przedszkole, szkoła podstawowa i gimnazjum) w Platerowie.
Komisję zachwyciło: „bogactwo użytych materiałów (filc, tkanina, papier, rośliny, słodycze), tęczowe barwy, imponujące wielkości i pomysłowość”. Nagrodzono wszystkich!

 

Strona 5 z 12