Wydarzenia

Rok szkolny 2018-2019

„Festiwal Kultury”

Były spotkania z artystami i z nimi zajęcia: warsztaty graficzne z Anetą Pliszką, ceramiczne pod kierunkiem Daniela Ludwiczuka oraz muzyczne z Wołodimirem Isienko. Można było obejrzeć pracownię artysty w Kamiance oraz cykl filmów w ramach kina studyjnego oraz plenerowego. Koncert „Jazz w stodole” dostarczył widzom i słuchaczom wrażeń tak wizualnych, jak i akustycznych, zaś o smakowe dbały Panie: Agnieszka i Danuta oraz wytwórcy produktów lokalnych (serów, placków i ciast), którzy uczestniczyli w pikniku na zakończenie pleneru malarsko – rzeźbiarskiego, który miał miejsce w budynku szkoły.
Warto dodać, iż sam piknik zgromadził tłumy zainteresowanych „Sztuką w opłotkach”, którą w tym roku –zgodnie z nazwą – zaprezentowano pośród tradycyjnych, pochodzących z okolic Platerowa - obrusów, kap, serwetek i narzut, które z domów swoich lub babć i znajomych sprowadziły współpracujące ze stowarzyszeniem panie. Oprawę muzyczną zapewnił mistrz akordeonu z Małej Biłozierki (Ukraina) oraz wokalny zespół dorosłych działający przy Stowarzyszeniu Wokaliza z Siemiatycz.
Festiwal Kultury obfitował w wydarzenia warte zobaczenia, do których doprowadziły współpracujące ze sobą instytucje: Gmina Platerów, Gminny Ośrodek Kultury w Platerowie, Nadbużańskie Stowarzyszenie Oświatowo- Ekologiczne „Mężenin”, Zespół Placówek Oświatowych w Platerowie oraz Wójt Gminy Platerów.
Przedsięwzięcie dofinansował Samorząd Województwa Mazowieckiego.

 

 


A.Z.Z.
fot. D. Ludwiczuk

„Chełm – dawny tygiel kultur”

Po inspiracje do nowych form pracy z dziećmi oraz w celu projektowania edukacji w terenie, która integruje różne dziedziny wiedzy: ekologię, historię, kulturę i religię udali się nauczyciele ZPO w Platerowie.

W swej wakacyjnej podróży po ziemi chełmskiej przyjrzeli się dokładnie zagadnieniu wielokulturowości. Odbyli spotkania ze specjalistami w kwestii prawosławia oraz zwrócili uwagi na kulturę żydowską.
Polonistów (zwłaszcza) zadziwiła „nieobecność” Leśmiana w przestrzeni Hrubieszowa. Drobne ślady jego w tym mieście bytności znaleźli jedynie w Muzeum im. ks. Stanisława Staszica w Hrubieszowie.

 

 

 

 

 

A.Z.Z.

fot. M. Wielogórska

„Dola ucznia, czyli o zakończeniu roku szkolnego”

„Jest dola, jest los napisany dla każdego człowieka: gdyby miał skrzydła, nie uleci przed nim, gdyby sto nóg miał, nie uciecze”.
Prolog do uroczystości zakończenia roku szkolnego 2018/2019 stanowiło przedstawienie „Sznirele Perele”. Po nim doszło do przekazania sztandaru klasom młodszym, ślubowania absolwentów oraz wystąpienia Dyrektor Marii Daszko.
Punktem istotnym spotkania było rozdanie świadectw z wyróżnieniem uczniom, którzy dzięki swej solidnej pracy i nienagannej postawie osiągnęli bardzo dobre wyniki w nauce oraz bardzo dobre i wzorowe zachowanie. Wśród wyróżnionych znaleźli się: Leonard Szpura, Maciej Stachacz i Natalia Bujalska z klasy pierwszej; Dominik Marczuk z klasy drugiej; Magdalena Oksiuta z klasy trzeciej; Michał Szysz, Gabriela Romaniuk i Joanna Knapiuk z klasy czwartej; Oliwia Wierzchucka i Bartosz Harasimiuk oraz Kinga Prażmo (100% obecności) z klasy piątej; Łukasz Czerka z klasy szóstej; Karina Wiśniewska i Paulina Litewnicka z klasy siódmej; Aleksandra Zielińska z klasy ósmej; Mateusz Czerka, Aleksandra Woźniak i Magdalena Pawłowska z klasy trzeciej gimnazjum.
Także uczniowie, którzy wykazali się aktywnością, pomysłowością, wiedzą i umiejętnościami zostali docenieni pochwałami, nagrodami i dyplomami. Przyznano je za wyniki w Międzynarodowym Konkursie Matematycznym Kangur (Jan Radewicz, Jakub Sidoruk, Aleksandra Zielińska, Karina Wiśniewska), szkolny konkurs językowy „Summer Lapbook” ( Aleksandra Zielińska, Karina Wiśniewska, Michał Szysz), „zaangażowanie w życie artystyczne szkoły” (Leonard Szpura, Szymon, Raczuk, Kamila Tymicka, Szymon Tarantowicz, Maciej Stachacz, Szymon Stefański, Dominik Marczuk, Adam Marczuk, Magdalena Oksiuta, Oliwia Kusz, Jakub Lulko, Mateusz Czerka, Aleksandra Zielińska), „świetne kreacje aktorskie” (Aleksandra Zielińska, Wiktoria Pływacz, Zuzanna Stępnik), działalność w teatrze szkolnym (Marika Bareja, Kalina Kondraciuk, Łukasz Czerka, Mikołaj Czerka, Jakub Pływacz, Szymon Dec, Kinga Prażmo, Klaudia Truszkowska, Julia Sidoruk), „reprezentowanie szkoły w licznych konkursach językowych” (Aleksandra Zielińska, Paulina Litewnicka), „reprezentowanie szkoły w konkursach recytatorskich” oraz rzetelne pełnienie funkcji konferansjerów podczas wielu uroczystości szkolnych ( Aleksandra Zielińska, Kacper Harasimiuk), sukcesy sportowe (Karina Wiśniewska) i zaangażowanie w zajęcia pozalekcyjne SKS (Jakub Kobryński, Mateusz Golwiej, Michał Szysz, Jakub Knapiuk, Szymon Dec, Łukasz Oreszczuk, Anna Kucińska, Daniel Czerko, Bartosz Połoch), konkursy plastyczne (Magdalena Dudek, Michał Szysz) oraz koleżeńską postawę ( Jolanta Warsztocka, Piotr Protasiuk).
W dalszej części wydarzenia (ostatniego w tym roku szkolnym) odbył się koncert uczniów ze szkół muzycznych w Siemiatyczach i Łosicach: Gabriela Wierzchuckiego, Michała Szysza oraz Oliwii Wierzchuckiej.
Materiał, który następnie przedstawiła odchodząca klasa ósma (do jego powstania przyczyniła się w polonistka), miał charakter sentymentalno – zabawny. W formie prezentacji, w której przeplatały się zdjęcia z filmami i komentarzami uczniów, pokazano projekty, wydarzenia, akcje oraz wyjazdy edukacyjne, w których klasa od przedszkola (często z również odchodzącą klasą trzecią gimnazjum) uczestniczyła. Było tego mnóstwo!
Za wszelkie okazje, by zdobywać wiedzę i umiejętności Dyrekcji oraz Nauczycielom najpierw podziękowali absolwenci, a po nich zrobili to rodzice.
Na zakończenie – już z myślą o nadchodzącym roku szkolonym 2019/2020 – z propozycją udziału w projekcie „ Świat fraktali” (dofinansowanie Fundacja mBank) wystąpiła Jolanta Ostaszewska, która w formie prezentacji zapoznała zebranych z tematem „fraktal” i zapowiedziała konkurs fotograficzny „Fraktale są wśród nas”.
Ostatni dzień w szkole zakończył się kameralnymi spotkaniami uczniów z wychowawcami. Były uśmiechy, były i łzy.

Scenariusz i reżyseria uroczystości: Alicja Zienkiewicz- Zielińska
Scenografia: Ewelina Siemieniuk, Agnieszka Agapow, Tomasz Chatkiewicz
Współpraca: Bożena Niedziółka, Bożena Szoplewska
Opieka merytoryczna: Maria Daszko, Grzegorz Szymanek
Opieka techniczna: Jolanta Ostaszewska, Maciej Zieliński
Oprawa muzyczna i nagłośnienie: Grzegorz Szymanek
Zdjęcia: Magdalena Wielogórska
Prowadzenie (po raz ostatni): Aleksandra Zielińska, Kacper Harasimiuk.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
J. I. Kraszewski „Chata za wsią”
A.Z.Z.
fot. M. Wielogórska

„Słyszałeś o doktorze Januszu Korczaku?”

Podczas uroczystego zakończenia roku szkolnego 2018/2019 „Aktorzy Ze Spalonego Teatru” przedstawili teatr cieni pt. „Sznirele Perele”, czyli „sznur pereł” w reżyserii Agnieszki Agapow.
Scenariusz napisało życie wychowanków Domu Sierot założonego przez Stefanię Wilczyńską i Janusza Korczaka.
W przedstawieniu po raz ostatni udział wzięły: Wiktoria Pływacz, Aleksandra Zielińska i Zuzanna Stępnik, którym na koniec pięcioletniej współpracy Agnieszka Agapow serdecznie podziękowała za „świetne kreacje aktorskie oraz wspólne przeżycia w teatrze szkolnym”.

 

 

„Okruchy wspomnień” Międzynarodowe Stowarzyszenie im. Janusza Korczaka
A.Z.Z.
fot. M. Wielogórska

Doradztwo zawodowe

Dnia 10.06.2019r. w ramach realizowanych godzin z doradztwa zawodowego odbyła się wycieczka do Białej Podlaskiej z uczniami klas VII, VIII Szkoły Podstawowej i III klasy Gimnazjum.
Dzięki uprzejmości Komendanta Miejskiego Policji w Białej Podlaskiej nasi uczniowie zapoznali się ze strukturą i pracą funkcjonariuszy policji oraz uzyskali rzetelną wiedzę na temat możliwości wstąpienia w szeregi służb mundurowych i ścieżki kariery zawodowej.

 
W kinie zapoznali się z pracą związaną z projekcją filmów, zostali „wpuszczeni za kulisy”, czyli zwiedzili pomieszczenie techniczne do obsługi projekcji filmów i poznali jej tajniki.

 
Następnie udali się do budynku Starostwa Powiatowego by tam przyjrzeć się pracy urzędnika, w które zostali wprowadzeni przez Annę Kutnik kierownik oddziału spraw obywatelskich i cudzoziemców w delegaturze w Białej Podlaskiej.

 
Kolejnym przystankiem był Salon fryzjerski - damsko męski dziecięcy przy Al. 1000-lecia w którym Pani Anita przybliżyła im zawód fryzjera.

 
Na koniec nasi uczniowie odwiedzili warsztat samochodowy by dowiedzieć się na czym polega praca mechanika w dzisiejszych czasach.

 
Ilona Bardak - Wojtczuk

Informacja

Drodzy Rodzice,

Miło nam poinformować, że z sukcesem zrealizowaliśmy przedsięwzięcie zakupu szafek szkolnych, zainicjowane na wrześniowym zebraniu Rady Rodziców. Już w lipcu piękne nowe szafki zostaną umieszczone w odremontowanej specjalnie na tę okazję szatni, aby od nowego roku szkolnego służyć naszym dzieciom.
Szafki dostarczy firma MELMET, która została wybrana spośród kilkunastu innych, ze względu na najkorzystniejszą cenę i jakość produktu.

Finansowanie wygląda następująco:
Całkowity koszt zakupu to 22 793,13 zł
ZPO w Platerowie zapłaci 15016,00 zł
Rada Rodziców zapłaci 7777,13 zł:
· ze zbiórki na sztandar pozostało 4274,48 zł
· z wpłat na RR w bieżącym roku szkolnym uzyskaliśmy 2580,00 zł
· z odpisu 1% podatku za rok 2017 uzyskaliśmy 922,65 zł

Serdecznie dziękujemy wszystkim osobom, który przyczyniły się do realizacji tego projektu i wsparły go finansowo!
Wszystkim życzymy udanych i bezpiecznych wakacji!

Z poważaniem
Rada Rodziców

„Wiry pierścieniowe”

Eksperymenty związane z naukami przyrodniczymi i wiedzę o nich w formie spektaklu połączonego z wykładem, quizem oraz laboratorium przekazali uczniom „Zaelektryzowani”.
Zobaczyliśmy wiry pierścieniowe (niektórzy próbowali je łapać, gdy „wystrzeliwały” z generatora), usłyszeliśmy efekt wdychania helu oraz poczuliśmy chłód ciekłego azotu. Prawie jak w kuchni molekularnej…

 

 

 

A.Z.Z.
fot. I. Bardak- Wojtczuk

„Spodobało się!”

Zainteresowanie techniką zaczęło się podczas wyjazdu do Turcji (projekt „Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej, FRSE, 2014). Pomysł na jej zrobienie pojawił się w związku z projektem „Głucha wioska na Podlasiu” (autor Alicja Zienkiewicz-Zielińska), dofinansowanym przez Polskie Stowarzyszenie im Janusza Korczaka. Inspiracją była twórczość Starego Doktora, a realizacja pod okiem Eweliny Siemieniuk odbywała się z udziałem uczniów. 

Mozaika!
Przez kolejne lata na frontowej ścianie szkoły do tej - ilustrującej słowa Korczaka: „Bądź sobą, szukaj własnej drogi" - dołączyły kolejne.
W tym roku uczniowie z Eweliną Siemieniuk na warsztatach artystycznych i godzinach świetlicy, a także w ramach działania „Sztuka w opłotkach” robią kolejne dwa elementy.
31 maja (Dzień Dziecka) na warsztatach prowadzonych przez wspomnianą Ewelinę Siemieniuk oraz Magdalenę Wielogórską szansę dołożenia cegiełki do wspólnego dzieła mieli także rodzice i dzieci z przedszkola (uczniowie szkoły podstawowej i gimnazjum już swoje kawałki wykonali). Niektórzy dorośli pierwszy raz lepili gliniane kafelki, natomiast dzieci w naszej szkole od przedszkola potrafią robić ceramiczne ptaki, liście i naczynia.

Cierpliwie oczekujmy efektu.

 

 

A.Z.Z.
fot. M. Wielogórska, A. Obrępalska

„Huśtawki i karuzele z muzyką”

W pewnym momencie swego królowania monarcha Maciuś Pierwszy życzył sobie, aby „we wszystkich szkołach urządzić huśtawki i karuzele z muzyką”. 

Tych nie było…, ale 31 maja na Dniu Dziecka były atrakcje dmuchane dla przedszkolaków oraz uczniów klas I-IV. Nauczyciele oraz rodzice przygotowali zabawy z chustą oraz balonami. Można było sprawdzić swą wiedzę z zakresu fizyki, chemii i przyrody oraz poćwiczyć język angielski. Strażakiem na kilka minut mógł zostać nie tylko Wojtek i każdy mógł pobyć policjantem w radiowozie. Uczono zasad udzielania pierwszej pomocy. Z techniką tworzenia mozaiki można było zapoznać się przy stoisku warsztatów artystycznych, z efektami projektu "Sztuka w opłotkach" przy stoliku eksperckim, a smacznymi sałatkami, napojami i daniami na ciepło częstowano w kąciku gastronomicznym.
Pogoda-dopisała, atrakcje-sprawdziły się, organizatorzy - współpracowali, rodzice tłumnie uczestniczyli w wydarzeniu, a dzieciom i młodzieży podobało się.
I to chodziło!
Wszystkim, którzy mieli swój udział w zorganizowaniu Dnia Dziecka-dziękujemy!

 

 

 

 

 

 

 


J. Korczak „Król Maciuś Pierwszy”
A.Z.Z.
fot. M. Wielogórska

"Sznirele Perele"

Wspomnienia wychowanków Domu Sierot założonego przez Stefanię Wilczyńską oraz Janusza Korczaka w formie teatru cieni przedstawili „Aktorzy Ze Spalonego Teatru" uczniom, nauczycielom i rodzicom na Dniu Patrona 31 maja 2019r.
Przywołano zabawy Starego Doktora z dziećmi, rytuały i zasady obowiązujące w sierocińcu. Cieniom towarzyszył dialog dwóch kobiet i muzyka nawiązująca do klimatu warszawy lat 30. oraz kultury żydowskiej. Sceny, komentarze i melodie złożyły się w „sznur pereł”.
To już chyba ostatnie przedstawienie w tym składzie…

 

 

A.Z.Z.
fot. M. Wielogórska

"Patronowi"

Dzień Dziecka tym razem odbył się u nas w słoneczny majowy piątek. Tradycyjnie część tego dnia poświęcamy naszemu patronowi Januszowi Korczakowi.
W tym roku uroczystość koordynował Paweł Ostaszewski. Nauczyciel przypomniał zebranym fakty o pisarzu, a grupa teatralna pod opieką Agnieszki Agapow przestawiła w formie teatru cieni wspomnienia wychowanków z Domu Sierot.

 

 

A.Z.Z.
fot. M. Wielogórska

„Ważne”

29 maja 2019r. odbyły się kolejne warsztaty dla uczniów z Dorotą Lubas-Koszewską (dyrektor Niepublicznej Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej Kreska, właściciel i terapeuta Pracowni Rozwoju i Terapii Kreska).
Po zapoznaniu młodzieży z tematem „cyberprzemoc” (luty 2019r.) przyszedł czas na komunikację interpersonalną oraz rozwijanie kompetencji emocjonalnych. A o tym, „Jak ustrzec dziecko przed cyberprzemocą?" - dowiedzieli się na popołudniowym spotkaniu z ekspertem rodzice i prawni opiekunowie naszych uczniów.

A.Z.Z.
fot. M. Wielogórska

«KeramDyvo–2019»

Pod okiem artystki i nauczycielki Eweliny Siemieniuk na warsztatach lepienia z gliny powstały drzewka symbolizujące przyjaźń, rodzinę, mądrość i szczęście.
Cztery prace, których autorami są: Marika Bareja, Mateusz Czerka, Wiktoria Knapiuk i Aleksandra Zielińska oraz obraz „Drohobycz w deszczu” opiekunki grupy Eweliny Siemieniuk wezmą udział w International Festival of Gifted Youth «KeramDyvo–2019» w Małej Biłozierce.

 

 
A.Z.Z.
fot. E. Siemieniuk

„Prace na Festiwal”

Uzdolnionych plastycznie uczniów klas: piątej, siódmej, ósmej i trzeciej gimnazjum Ewelina Siemieniuk zabrała do pracowni artystycznej w „małej szkole”, by mogli stworzyć prace, które następnie w formie zdjęć i opisów zostaną przesłane do zaprzyjaźnionej z nami Szkoły Diwoswit w Małej Biłozierce na Ukrainie.
W dniach 3-8 czerwca 2019r. odbędzie się tam Międzynarodowy Festiwal Sztuki International Festival of Gifted Youth «KeramDyvo–2019».

 

 
A.Z.Z.
fot. E. Siemieniuk

„About The USA”

Ze stanu Waszyngton, położonego w północno-zachodniej części USA na granicy z Kanadą, przyjechał do nas Aleksander Bala (student architektury, prowadzący badania nt. Oskara Hansena).
Na Festiwalu Języków Obcych w formie prezentacji przedstawił nam szkolnictwo, politykę i styl życia Amerykanów. Odpowiedział na szereg interesujących i niełatwych („Wymień wszystkie stany sąsiadujące ze stanem Waszyngton”) pytań, spotkał się z uczniami klas: ósmej i trzeciej gimnazjum, obejrzał Galerię Sztuki Współczesnej w naszej szkole, rozmawiał z dyrektorami, nauczycielami oraz znalazł czas na pogawędki z młodzieżą, która dzięki zadowalającemu (niestety) posługiwaniu się językiem polskim przez Gościa, śmiało zwracała się do niego z zapytaniami wszelkimi.
Do wizyty amerykańskiego studenta w Platerowie doszło za sprawą Polsko-Amerykańskiej Komisji Fulbrighta, która formularz aplikacyjny nauczycielki języka angielskiego Alicji Zienkiewicz - Zielińskiej zakwalifikowała do realizacji.
To już drugie spotkanie platerowskich uczniów z Amerykaninem w ramach wspólnej akcji EducationUSA, Polsko-Amerykańskiej Komisji Fulbrighta oraz Ambasady USA.

 

 

 

 

https://educationusa.pl/
A.Z.Z.

Filmowe inspiracje

Pod takim tematem przewodnim 28 V w naszej szkole zorganizowany został Dzień Języków Obcych. Ta cykliczna impreza ma na celu umożliwić dzieciom i młodzieży zaprezentowanie swoich umiejętności językowych oraz zwrócić uwagę jak ważna w dzisiejszych czasach jest znajomość języków obcych. Uczniowie z klas od I szkoły podstawowej aż do III gimnazjum, pod okiem pań od języków Magdaleny Wielogórskiej, Alicji Zienkiewicz- Zielińskiej oraz Agnieszki Omelańczuk pokazali jak posługują się językami obcymi za pomocą różnych form przekazu.

 

Klasy I-III zaprezentowały nam po angielsku przeboje filmowe.

 

 

 

Klasa IV przygotowała przedstawienie w języku rosyjskim o rodzinie i również zaśpiewała przeboje znane z filmu i telewizji.

 

Klasa V zaprezentowała, w języku hiszpańskim i angielskim, odcinek wymyślonej przez siebie telenoweli.

 
Uczniowie z klasy VI przebrali się i przedstawili bohaterów ze swoich ulubionych filmów.

 
Klasa VII nagrała w języku rosyjskim zwiastun filmu „Lód”.

 

Klasa VIII sprawdziła wiedzę publiczności w quizie poświęconym filmom, aktorom i bohaterom filmowym.

 
Uczniowie klasy III gimnazjum wyreżyserowali i nakręcili odcinek filmu „Źródło wiedzy” na podstawie rosyjskiego, dziecięcego programu telewizyjnego Bałagan.

 
Na koniec usłyszeliśmy wiersze w języku angielskim wyrecytowane przez nasze dwie uczennice Aleksandrę Zielińską i Paulinę Litewnicką, które zdobyły odpowiednio II i III miejsce na Powiatowym Konkursie Recytatorskim w Łosicach.

 
Gościem specjalnym wydarzenia był student z USA, który przekazał nam mnóstwo informacji na temat swojego kraju.

„Krokiem marszowym”

Zgodnie z Rocznym Planem Pracy Zespołu Placówek Oświatowych w Platerowie w celu rozwijania kompetencji społecznych i obywatelskich oraz zakończenia obchodów setnej rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości i upamiętnienia 74. rocznicy zakończenia II wojny światowej zorganizowaliśmy Marsz Niepodległości.
Wstęp teoretyczny o przyczynach wojny, jej przebiegu i skutkach przedstawiły w formie prezentacji multimedialnej uczennice klasy ósmej: Patrycja Truszkowska i Aleksandra Zielińska. Wsparciem merytorycznym służył nauczyciel historii Maciej Zieliński.
Następnie ubrani w kamizelki (w najmodniejszym w tym sezonie kolorze “neon”), ruszyliśmy za naszym przewodnikiem Dariuszem Kazunem. Trasa przez niego wyznaczona wiodła poprzez istotne dla gminy miejsca i doprowadziła wiatrem smaganych wędrowców pod Pomnik Niepodległości w Górkach.
Każdemu z postojów w trasie towarzyszyła gawęda nauczyciela, w rodzaju: Pierwszy poważny kryzys gospodarczy nastał z wybuchem I wojny światowej. Przez Podlasie wzdłuż doliny Bugu latem 1915r. przechodziła linia frontu. W wyniku ostrzału artyleryjskiego uległ wtedy uszkodzeniu kościół w Górkach, a wojsko niemieckie kwaterujące w pałacu hruszniewskim zarekwirowało niemal wszystkie konie z majątku i wycięło część lasu. Polegli podczas walk frontowych żołnierze pochowani zostali początkowo w wydzielonej kwaterze folwarku Ostromęczyn, a miejsce nazwano „mogiłkami”. Później, po ekshumacji, spoczęli na cmentarzu w Chłopkowie. Podczas najdłuższego odpoczynku - dzięki współpracy szkolnych kucharek z przedstawicielkami Koła Gospodyń Wiejskich w Ostromęczynie Kolonii - uczestnicy marszu zjedli ciepły posiłek, który tego wietrznego dnia po wysiłku fizycznym, okazał się szczególnie pożądanym i smacznym.

 

 

 

 

 

 

Kazun „Broel-Platerowie z Hruszniewa - losy rodziny i majątku.”

A.Z.Z.
fot. M. Wielogórska

„Święta majowe”

Ideę Święta Pracy, symbolikę kolorów na polskiej fladze oraz twórców Konstytucji 3 Maja przypomnieli zebranym na poniedziałkowym apelu widzom i słuchaczom uczniowie klasy III gimnazjum: Mateusz Czerka i Damian Częstochowski.
Nad prawidłowym przebiegiem wydarzenia czuwał Maciej Zieliński.

 

 

A.Z.Z.

fot. E. Siemieniuk

„Mleko – najdoskonalszy napój jaki stworzyła natura”

25 kwietnia odbył się w naszej szkole Dzień Ziemi, który został połączony z podsumowaniem projektu rocznego kl. III gimnazjum „Patriotyzm konsumencki”. W uroczystości brała udział cała szkoła. Podczas apelu uczniowie promowali lokalne produkty: mleko krów klasowego kolegi, z którego powstaje łosickie masło i wyroby mleczne Pani Zofii Czerki z Kamianki.
W ramach projektu powstała prezentacja o krowach i mleku oraz film pokazujący wytwarzanie serów. Na lekcji chemii uczniowie zbadali właściwości fizyczne i chemiczne mleka i przedstawili efekty w postaci prezentacji. Apel przerywany był czytaniem prozy w wykonaniu uczniów kl. VIII. Widzowie zostali zachęceni do aktywnego uczestnictwa w „mlecznych zabawach”. Uroczystość zakończyła się poczęstunkiem. Wszystkim smakował chleb z masłem, sery, pierogi z serem, sernik, a nawet mleko prosto od krowy. Korytarz szkoły udekorowano plakatami zachęcającymi do spożywania produktów mlecznych.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Bożena Szoplewska

Strona 1 z 15